۱۳۹۶ خرداد ۲۵, پنجشنبه

ادامه رکود و بیکاری در دولت دوازدهم / ۱۵ میلیون نفر بیکار در ایران

رئیس پیشین دانشکده اقتصاد تهران می‌گوید میزان واقعی بیکاری چند برابر آمار رسمی است و این وضع ادامه خواهد داشت.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از نسیم، دیروز ابونوری در مصاحبه ای گفت: با توجه به بیکاری موجود در جامعه که طبق برآوردهای بنده، با احتساب بیکاری پنهان، آشکار و افراد تحصیل کرده چیزی در حدود ۱۵ میلیون نفر است، وضعیت رکود و بیکاری همچنان ادامه خواهد داشت و فکر نمی کنم تا ۴ سال آینده هم از بین برود.
رئیس پیشین دانشکده اقتصاد تهران می‌گوید میزان واقعی بیکاری چند برابر آمار رسمی است و این وضع ادامه خواهد داشت. چندی پیش وزیر کار نیز گفته بود که درصد بیکاری تا چند سال آینده کاهش نمی‌یابد.
وی در رابطه با پیش بینی نرخ تورم اظهار داشت: دولت مجبور است برای تعدیل کردن نسبی رکود، دست از سر نرخ تورم بردارد بنابراین ممکن است نرخ تورم به ۱۵ تا ۱۶ درصد هم برسد.
رئیس پیشین دانشکده اقتصاد تهران می‌گوید: «تراکم انباشتگی شدیدی که در بخش مسکن ایجاد شده، گریز از رکود مسکن به ویژه در کوتاه مدت را تا حدی غیرممکن کرده، بنابراین پیش‌بینی بنده این است که بازار مسکن همچنان در رکود شدید باقی خواهد ماند.»
در نهایت این اقتصاددان در رابطه با ایجاد اشتغال برای نیروهای جوان نیز گفت: جوانان تحصیل کرده درصد بسیار قابل توجهی از افراد بیکار را تشکیل می‌دهند و این افراد انتظار دارند که با توجه به تحصیلات خود شغل مناسبی داشته باشند و این در حالی است که با توجه به افزوده شدن سالانه دست‌کم یک میلیون و ۲۰۰ هزار جویای کار، در صورتی که دولت موفق به ایجاد یک میلیون شغل جدید هم بشود میزان بیکاری در پایان سال ۹۶ افزایش خواهد یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر