۱۳۹۶ تیر ۷, چهارشنبه

ممانعت مسئولان زندان اوین از اعزام علی شریعتی به بیمارستان



مسئولان زندان اوین از اعزام علی شریعتی، زندانی سیاسی محبوس در بند هفت زندان اوین، به بیمارستان، ممانعت به عمل می‌آورند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، چهار محالی ، رئیس زندان اوین ، با اعزام علی شریعتی به بیمارستان، بدون دستبند و پابند مخالفت کرده است.
وبسایت کلمه در این خصوص گزارش کرد؛ خصومت چهار محالی با زندانیان سیاسی پیش از این به اثبات رسیده بود و برخوردهای وی با اسماعیل عبدی ، مجید مقدم  و علی شریعتی نمونه‌هایی از موارد خصومت وی با این زندانیان است.
گفتنی است، طبق تبصره یک ماده ۲۳۵ قانون زندان‌ها استفاده از دستبند برای اعزام و نقل و انتقال محکومان و متهمان مجاز نیست همچنین مطابق ماده: ۹ این قانون پوشیدن لباس ویژه محکوم برای محکومان الزامی نیست اما از زمان حضور آقای حاج مرادی، اجرای قانون به دست زندان سپرده شد که آقای چهارمحالی رئیس زندان اوین با نقض آشکار قانون اعزام زندانیان سیاسی به بیمارستان و دادگاه ممانعت می‌کند.
علی شریعتی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمع ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳ علیه اسیدپاشی مقابل مجلس شورای اسلامی به پنج سال حبس محکوم شد. درخواست تجدیدنظر به این حکم نیز در شعبه ۳۳ دادگاه انقلاب رد و مجدداً حکم پنج سال حبس تأیید شد. آقای شریعتی در ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ بازداشت شد و در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ به مرخصی آمد اما در روز ۱۰ آبان سال جاری (۱۳۹۵) دوباره بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر