۱۳۹۶ تیر ۹, جمعه

رسول حردانی دست به اعتصاب غذای خشک زد



رسول حردانی، زندانی امنیتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، پس از سی و سه روز اعتصاب غذای تر، اعلام اعتصاب غذای خشک نموده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رسول حردانی که به دلیل نوعی بیماری قلبی نیاز به مراقبت‌های ویژه پزشکی در خارج از زندان دارد ، در مدت هفده سال حبس خود از حق مرخصی محروم بوده و از هشتم خرداد ماه در اعتراض به مخالفت مسئولین با اعزام وی به مرخصی دست به اعتصاب غذا زده ؛ این زندانی امنیتی روز جاری به علت عدم توجه مسئولین به خواسته‌های قانونی‌اش اعلام اعتصاب غذای خشک نموده است.
مسئولین قضایی علیرغم تهیه شدن وثیقه از سوی خانواده زندانی، به بهانه «تعلق سند به خوزستان» از صدور مرخصی برای رسول حردانی خودداری می‌کنند و پس از گذشت سی و سه روز از اعتصاب غذا تاکنون هیچ‌گونه واکنشی نسبت به وضعیت وی  نداشته‌اند.
لازم به توضیح است که خالد حردانی هم پرونده‌ای رسول حردانی نیز در حمایت از برادرش در اعتصاب غذا  به سر می برد.
رسول حردانی در سال ۷۹ با اتهامات امنیتی بازداشت و در دادگاهی به همراه خالد حردانی به اعدام محکوم شد که حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر با یک درجه تخفیف به حبس ابد تقلیل یافت. این زندانی که هم‌اکنون هفدهمین سال حبس را در زندان رجایی سپری می‌کند، در هنگام بازداشت کمتر از ۱۸ سال سن داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر