۱۳۹۵ بهمن ۱۶, شنبه

بازداشت و بی خبری از سرنوشت کیانوش سنجری پس از بازگشت به ایران


 Related image

کیانوش سنجری، بلاگر و فعال حقوق بشر ساکن آمریکا که در مهرماه سال جاری به ایران بازگشته بود تنها چند هفته پس از مراجعت بازداشت شده است. وی در شرایط بلاتکلیفی همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیانوش سنجری، بلاگر و فعال حقوق بشر ساکن آمریکا مهرماه سال جاری به دلایل نامشخصی به ایران بازگشت. 

پس از گذشت چند هفته از حضور وی در ایران در نیمه دوم آذرماه سال جاری نیروهای امنیتی وی را احضار و سپس بازداشت کردند. علیرغم گذشت حدود دو ماه از بازداشت آقای سنجری و علیرغم وعده های داده شده در خصوص تغییر قرار و آزادی وی، کماکان تغییری در شرایط این وبلاگ نویس ایجاد نشده است و نامبرده بدون چشم انداز مشخصی از روند پرونده در بازداشتگاه دستگاه اطلاعاتی به سر می برد.

نزدیکان و خانواده آقای سنجری ترجیح داده اند در رابطه با وضعیت فرزند خود سکوت اختیار کنند.
لازم به یادآوری است کیانوش سنجری (زاده ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در تهران) فعال مدنی، وبلاگ‌نویس  مقیم آمریکا است که تجربه چند مرتبه بازداشت را در کارنامه خود دارد.
آقای سنجری برای نخستین بار در سن ۱۷ سالگی در جریان تظاهرات دانشجویی در سالگرد واقعه تیر ۱۳۷۸ در اعتراض به تعطیلی روزنامه سلام (حادثه کوی دانشگاه تهران) بازداشت شد .
این کنشگر مدنی آخرین بار در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۰۶ در هنگامه حضور در درگیری میان نیروهای امنیتی و طرفداران آیت‌الله کاظمینی بروجردی بازداشت شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر