۱۳۹۵ بهمن ۱۶, شنبه

در پی مخالفت دادستانی تهران؛ لقمان مرادی از ملاقات با خواهر بیمارش قبل از مرگ محروم ماند



لقمان مرادی، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر، به دلیل مخالفت دادستانی تهران از آخرین دیدار با خواهر بیمارش قبل از مرگ محروم شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دادستانی تهران روز گذشته پنج شنبه ۱۴ بهمن‌ماه با درخواست لقمان مرادی برای ملاقات با خواهر بیمارش مخالفت کرد و امکان ملاقات این خواهر و برادر برای آخرین باز از آنان صلب شد. این مخالفت در حالی صورت گرفت که پیش‌ازاین خانواده مرادی با مراجعه به دادستانی اسناد و مدارک پزشکی خواهر این زندانی را به مسئولین تحویل داده بودند.
بر اساس گزارش حقوق بشر کُردستان، خواهر این زندانی سیاسی روز گذشته بدون اینکه بتواند برای آخرین بار ملاقاتی با برادر زندانی‌اش ملاقاتی داشته باشد، در بیمارستان خمینی تهران فوت کرده است.
لقمان مرادی به همراه زانیار مرادی در ۱۱ مردادماه ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر مریوان بازداشت شدند. این دو زندانی سیاسی به مدت ۹ ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج، برای اخذ اعترافات «تحت‌فشار و شکنجه شدید روحی و جسمی» قرار گرفتند. این دو زندانی پس از نزدیک به ۶ ماه به زندان مرکزی سنندج و از آنجا به بند ۲۰۹ منتقل شدند. زانیار و لقمان مرادی اول دی‌ماه سال ۱۳۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی محاکمه و به اتهام محاربه از طریق عضویت در یک گروه معاند و قتل فرزند امام‌جمعه مریوان به اعدام در ملأعام محکوم شدند و این حکم ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۰ از سوی دیوان عالی کشور تائید شد.
بعد از صدور حکم اعدام برای این دو زندانی سیاسی از جنبه عمومی پرونده، هم‌اکنون جنبه خصوصی پرونده به اتهام قتل در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری تهران در حال رسیدگی می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر