۱۳۹۵ آذر ۱۶, سه‌شنبه

لغو مراسم سخنرانی مسعود باستانی در دانشگاه اشراق بجنورد


مسعود باستانی

سایت خبری زیتون از لغو سخنرانی مسعود باستانی در دانشگاه اشراق بجنورد خبر داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در براساس هماهنگی و برنامه ریزی های قبلی صورت گرفته توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اشراق بجنورد، قرار بود مسعود باستانی در روز ۱۶ آذر و گرامیداشت روز دانشجو، در این دانشگاه، سخنرانی کند. این سخنرانی به ناگهان و بدون اعلام قبلی این برنامه از سوی مسئولین این دانشگاه لغو شد.
به نوشته سایت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اشراق بجنورد از مدتی پیش دبیر انجمن اسلامی دانشگاه مزبور و همین طور شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه درصدد برگزاری گرامیداشت مراسم روز دانشجو در شانزدهم آذرماه بودند.
با توجه به پیگیری های لازم و نظر مساعد از سوی فعالین سیاسی و روزنامه نگار کشوری؛ مسعود باستانی به عنوان سخنران اصلی مراسم انتخاب گردید.
از سوی مسئولین دانشگاه قول اولیه مساعد برای حضور سخنرانِ مدعو داده شده بود. هرچند علیرغم تمام هماهنگی های صورت گرفته، چند روز پیش از برگزاری مراسم روز دانشجو در این دانشگاه، خبر لغو مراسم به یکباره و بدون دلیل اعلام گردید.
با پیگیری های صورت گرفته گویا سابقه زندان سخنران، مسئولین دانشگاه را از برگزاری مراسم منصرف کرده است و با تمام پیگیری ها تاکنون نیز جواب مستدل و قانع کننده ای به دبیر انجمن اسلامی دانشگاه از سوی مسئولین دانشگاه داده نشده است.
به هر حال، در شانزدهم آذرماه امسال جای خالی سخنرانی اصلاح طلب که گویا هیات امنایی همسو با دولت نیز دارد به خوبی نمایان است.
شنیده های تایید نشده ایی حاکی از آن است که علت لغو سخنرانی مسعود باستانی «محکومیت وی در مسایل مربوط به انتخابات سال ۸۸ ذکر شده» و از سوی مراکز امنیتی به مدیران دانشگاه ابلاغ شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر