۱۳۹۵ آذر ۱۶, سه‌شنبه

ضرب و شتم و توهین مولوی نورالدین کاشانی در زندان مشهد


 

مولوی نورالدین كاشانی از روحانیان اهل سنت سیستان و بلوچستان که روز سه شنبه ۹آذر ۹۵ به دادگاه ویژه روحانیت مشهد منتقل شده پس از حدود یک هفته که مورد تحقیر و توهین و ضرب و شتم قرار گرفت به زندان زاهدان بازگردانده شد.
زندانی سیاسی مولوی نورالدین کاشانی که در بند ۱۰۱زندان وکیل آباد مشهد محبوس بود، در این مدت زیر فشار و آزار و اذیت بازجویان قرار داشت و پاسداران برای تحقیر و توهین وی محاسنش را تراشیده و اجازه پوشیدن لباس بلوچی و اجازه اقامه نماز و شعائر مذهبی به وی نمی دادند و در طی این مدت بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفت. حال پس از حدود یک هفته شکنجه های جسمی و روحی، این زندانی سیاسی را به زندان زاهدان بازگرداندند.
به گفته مولوی نورالدین كاشانی در زندان برای اخذ اعتراف تحت شکنجه‌های شدید قرار گرفته و همین اظهارات مبنای اتهام و صدور رأی علیه وی قرار گرفته‌ است.
همچنین به گفته این روحانی اهل سنت در مدتی که وی در زندان وکیل آباد مشهد بود ”۶ نفر از بند ۱۰۱ زندان وکیل آباد اعدام شدند که ۵ نفر آنها اهل سنت بودند و هر هفته در این زندان امنیتی ۶۰ نفر اعدام می‌شود بدون آن که این موضوع به رسانه‌ها درز کند“.
لازم به ذکر است که روحانی بلوچ مولوی نورالدین کاشانی، فرزند خداداد، ۴۵ساله، اهل زاهدان و مدرس قرآن روستای شندک می باشد که در مرداد سال ۹۲ در شهر زاهدان با حمله ماموران اطلاعات و امنیت سپاه بازداشت و به مرکز اطلاعات سپاه منتقل شد و به مدت ۶ماه در سلولهای انفرادی اطلاعات حکومتی تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان قرار داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر