۱۳۹۵ آذر ۱۷, چهارشنبه

حسین رجبیان به مرخصی درمانی اعزام شد


Hossein Rajabian Filmmaker & Photographer

حسین رجبیان، هنرمند ایرانی، در پی یک ماه اعتصاب غذا و وخامت حال ناشی از عفونت کلیه، به مرخصی درمانی سه روزه اعزام شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسین رجبیان، هنرمند در بند که در اعتراض به محرومیت از حق مرخصی درمانی و محرومیت از حق ملاقات با خانواده و وکیل خود از روز جمعه هفتم آبان‌ماه دست به اعتصاب غذا زده‌ بود، امروز چهارشنبه هفدهم آذرماه، به مرخصی درمانی سه روزه اعزام گشته است.
مهدی رجبیان، برادر این زندانی که همزمان و با دلایل مشابه اقدام به اعتصاب غذا کرده بود، پیش از این، در روز یکشنبه هفتم آذرماه به مرخصی درمانی اعزام شد و پس از یک هفته علیرغم عدم تکمیل دوران درمان به زندان بازگشت.
این دو هنرمند ایرانی که پیش‌تر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” هرکدام به شش سال زندان محکوم شدند، در شانزدهم خردادماه جهت اجرای حکم راهی زندان اوین گشتند.
حکم صادره از سوی شعبه۵۴ دادگاه انقلاب اسلامی، برای هرکدام به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه تعیین و به اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارسال‌ شده بود.
این دو در جریان برگزاری دادگاه از حق داشتن وکیل محروم بوده‌اند و محاکمه‌شان تنها یک ربع طول کشیده است. یک منبع آگاه می‌گوید: «آن‌ها در حین بازجویی وکیل نداشته‌اند. در دادگاه هم وکیل نداشته‌اند، چون گفته‌ شده که پرونده‌شان به شکلی است که خودشان باید توضیح بدهند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر