۱۳۹۵ آذر ۲۴, چهارشنبه

نگهداری دو تن از زندانیان عادی به مدت چهارماه در انفرادیهای زندان رجایی شهر


 نگهداری دو تن از زندانیان عادی به مدت چهار ماه در انفرادیهای زندان رجایی شهر

روز سه شنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۵، زندانیان مطلع شدند که دو تن از زندانیان عادی زندان رجایی شهر کرج، بیش از ۴ماه است که در سلولهای انفرادی این زندان نگهداری می شوند.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛ حمید و بهنام بخشایش دو تن از زندانیان عادی، بدون هیچ گونه دلیل قانونی و با دستور مستقیم رئیس زندان رجایی شهر به انفرادی های این زندان منتقل شده و بیش از ۴ماه است که در انفرادی به سر می برند.
طبق گزارشات رسیده، محمد مردانی رئیس این زندان، تنها به دلیل آنکه این دو زندانی به خواسته های غیرقانونی وی تن نداده و از دستوراتش سرپیچی کرده اند آنها را به انفرادی منتقل و همچنان نیز در محیط عاری از بهداشت، شرایط نامناسب و بدونن رعایت حقوق اولیه انسانی نگهداری می کند.
زندانیان در گفت و گو با تیم خبری بام ابراز کرده اند که این دو زندانی تحت فشارهای شدید روحی، روانی و شکنجه سفید قرار دارند و وضعیت زندان رجایی شهر به گونه ای است که در بندهای زندان هم گرمای مناسبی وجود ندارد و سلول های انفرادی چند برابر اندرزگاه ها سرد و فاقد شرایط مناسب است.
شایان ذکر است که برادران بخشایش، از خدمات پزشکی و همچنین ملاقات با خانواده خود نیز محروم شده اند و مردانی رئیس فعلی این زندان به آنها گفته است که یا به دستورات احترام گذاشته و تمامی اعمالی که از شما در خصوص همکاری با مسئولین خواسته می شود را انجام میدهید و یا در صورت سرپیچی کردن از دستورات در سلولهای انفرادی و زندان به بیماران متادونی تبدیل خواهید شد و یا شاید همانند هفته گذشته که بهنام اقدام به خودکشی کرده است خودتان را راحت کنید.
لازم به یادآوری است که روش های شکنجه سفید، از گذشته در زندانهای ایران رواج داشته و تمامی زندانیان حداقل چندبار طعم تلخ آن را چشیده اند و این نوع رفتارهای غیرقانونی بیشتر در مورد زندانیان سیاسی-عقیدتی و زندانیان عادی که حاضر به همکاری و به اصطلاح فروختن همبندیان خود و در اختیار دادن اطلاعات آنها به ماموران و مسئولین نیستند صورت می گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر