۱۳۹۵ آذر ۱۶, سه‌شنبه

نامه بیش از ۱۷۰۰ شهروند در حمایت از آرش صادقی:”مسئولیت جان آرش مستقیما بر عهده بالاترین مقامات دولتی و قضائی کشور است


sevqecu_-jpg-large

بیش از ۱۷۰۰ شهروند در نامه ای با اشاره به وضعیت وخیم آرش صادقی، زندانی سیاسی در اعتصاب غذا، از تمامی نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری خواستند که نسبت به در خطر بودن جان وی واکنش نشان داده و از او حمایت کنند.
متن این نامه که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می آید:
 “فردا دیر است همین امروز برای حفظ جان آرش صادقی به حمایت از او برخیزیم.
مسئولیت جان آرش صادقی مستقیما بر عهده بالاترین مقامات دولتی و قضائی کشور است. جان آرش صادقی فعال مدنی بشدت در خطر است، مقاومت بدنی همه کسانی که اعتصاب غذا میکنند یکسان نیست.
آرش تا امروز که چهل و دو روز اعتصاب غذا را پشت سر می گذارد چندین بار لخته خون بالا آورده و دچار بی هوشی های مکرر شده است. تمامی اخباری که از طریق هم بندی‌های آرش شنیده میشود حاکی از وضعیت جسمانی بسیار خطرناک وی است.
آرش صادقی خواهان آزادی و رسیدگی عادلانه به پرونده همسرش گلرخ ایرائی است که فقط بدلیل یک نوشته منتشر نشده در مورد سنگسار به شش سال زندان محکوم شده است.
آرش و همسرش عضو هیچ گروه و سازمانی نبوده و نیستند، نه اختلاس میلیاردی کرده اند و نه مرتکب جرم و جنایتی شده اند. وی دانشجوی رشته فلسفه دانشگاه علامه تهران است که در پی وقایع سال ۸۸ دستگیر و از آنزمان تمام زندگی اش در دادگاهها و زندانها سپری شده است و در حال حاضر با ۱۹ سال محکومیت، زندانی بند ۸ زندان اوین است.
ما در پشتیبانی از خواسته ی بر حق ارش صادقی، به دولت و قوه قضاییه و کلیه عوامل معلوم و نامعلوم در کشور که با جان جوانان بیگناه این آب و خاک بازی میکنند و آنان را در عنفوان جوانی با به بند کشیدن و پرونده سازیهای واهی، به اعتصاب غذا و وارد آمدن لطمات جبران ناپذیر بر جسم و جانشان میکشانند هشدار میدهیم تا نسبت به حذف اتهامات امنیتی از پرونده های همه فعالین صنفی مدنی اقدام و به فوریت به خواست آرش صادقی برای اجرای قانون در باره پرونده گلرخ ایرائی رسیدگی نمایند.
ما مسئولیت جان آرش صادقی را به عنوان یک زندانی مستقیما بر عهده بالاترین مقامات دولتی و قضائی می‌دانیم و از آرش می‌خواهیم تا با پذیرش مراقبت‌های پزشکی، شرایط لازم را برای ما امضا کنندگان این نامه جهت اقدام برای تحقق خواسته‌اش فراهم کند.
رونوشت به کلیه نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری جهت اقدام عاجل!”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر