۱۳۹۵ آذر ۲۴, چهارشنبه

نگرانی مادر علی شریعتی از وضعیت وخیم فرزندش پس از ۴۳ روز اعتصاب غذا


 Image result for ‫علی شریعتی از وضعیت وخیم ف‬‎

مادر علی شریعتی، زندانی عقیدتی که از روز دهم آبان ماه در اعتراض به صدور و اجرای حکم پنج سال زندان دست به اعتصاب غذا (تر) زده است گفت: «حال فرزندش پس از ۴۳ روز اعتصاب غذا به شدت وخیم است. او در حال حاضر در بهداری زندان اوین به سر می برد و از ۲۱ روز پیش تاکنون مسئولان زندان اوین او را از هواخوری، ملاقات و تماس تلفنی با خانواده اش منع کرده اند.»

علی شریعتی طبق حکم دادگاه تجدید نظر که در خرداد ماه ۱۳۹۵ ابلاغ شد به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی «از طریق شرکت در تجمع ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳ علیه اسید پاشی در مقابل مجلس شورای اسلامی» به پنج سال زندان محکوم شده است. او که در ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۳ بازداشت و در تاریخ ۲۷ اردبیهشت ماه ۱۳۹۵ به مرخصی آمده بود، روز ۱۰ آبان سال جاری( ۱۳۹۵) مجددا بازداشت و برای گذراندن حکمش به زندان اوین منتقل شد اما بلافاصله در اعتراض به اجرای چنین حکمی، اعتصاب غذا کرد.

شایسته السادات شهیدی، مادر این زندانی عقیدتی، با اظهار نگرانی از وضعیت فرزندش در پی ۴۳ روز اعتصاب غذا گفت: «علی صبح جمعه دچار افت فشار خون شده و به همین دلیل او را به بیمارستان طالقانی منتقل کردند اما به ما هیچ خبری داده نشده بود. صبح شنبه با ما تماس گرفته شد و گفتند که بچه‌ام در بیمارستان است اما عصر همان روز هم مجددا علی به زندان بازگردانده شد و می‌دانم که الان در بهداری زندان اوین است. او دچار تپش ضربان قلب، افت فشار خون و لاغری بیش از اندازه شده است.»

مادر علی شریعتی گفت: «علی جرمی مرتکب نشده است. او یکی از طرفداران این دولت بوده و است. من نمی‌دانم با چه تحلیلی طرفدار رییس جمهور فعلی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر می‌کنند. اگر اینطور است پس باید ۲۰ میلیون نفری هم که به آقای روحانی رای دادند دستگیر شوند. در ضمن خیلی از شهروندان در مقابل مجلس شورای اسلامی به نشانه اعتراض تجمع کرده‎اند. علی هم یکبار در اعتراض به اسیدپاشی بر روی زنان، جلوی مجلس در یک اعتراض مسالمت آمیز و با سکوت شرکت کرده بود. تجمع در مقابل مجلس مصداقش اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی نیست اما متاسفانه این مصداق را برای علی خوانده‎اند و بر همین اساس پنج سال حبس به او داده‌اند.»

علی شریعتی از زمان بازداشت در ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۳ یک بار در تاریخ ۲۷ اردبیهشت ماه ۱۳۹۵ به مرخصی آمده بود و تا دهم آبان ماه سالجاری در مرخصی از زندان به سر می برد. در روز ۱۰ آبان سالجاری( ۱۳۹۵) وقتی برای کار شخصی به شهرداری رفته بود، در آنجا بدون اطلاع قبلی بازداشت و روانه زندان اوین برای گذراندن حکم پنج سالش شد. او از روز بازداشت، اعتصاب غذای خود را در اعتراض به اجرای حکم پنج سال زندان، آغاز کرد.

تجمع مسالمت‎آمیز علیه «اسیدپاشی به زنان» که اکنون علی شریعتی به دلیل شرکت در آن به پنج سال زندان محکوم و زندانی شده، تجمعی بود در اعتراض به «اسیدپاشی های سریالی علیه زنان در اصفهان» که در فاصله شهریور تا ۲۴ مهرماه سال ۱۳۹۳ در اصفهان رخ داد. پس از انتشار خبر این اسیدپاشی های سریالی بر زنان که شائبه اقدامی سازماندهی شده و ایدئولوژیک به منظور برخورد با زنان در باره آن وجود دارد، چندین تجمع مردمی در اصفهان، مشهد و تهران در اعتراض به این اسیدپاشی‌های برگزار شد که تجمع ۳۰ مهر ماه سال ۱۳۹۳ مقابل مجلس شورای اسلامی از جمله این تجمعات بود. مقام های قضایی و فرماندهان نیروی انتظامی و وزارت کشور با گذشت دو سال از اسیدپاشی های سریالی روی زنان در اصفهان اعلام می‌کنند که هنوز قادر به شناسایی عوامل این اقدام نیستند اما معترضان به آن از جمله علی شریعتی بازداشت و زندانی شده اند.

پیش از این علی شریعتی، در ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ در تجمعات خیابانی برای اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت و به مدت یک‎ماه در سلول انفرادی زندان اوین زندانی شده بود. پس از آن با قرار وثیقه آزاد شد. او بعدتر در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی یحیی پیرعباسی به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. دادگاه تجدید نظر این حکم را به یک‎سال حبس کاهش داد و شلاق نیز بخشوده شد. علی شریعتی هشت ماه از دوران یکسال حبس خود را گذراند و آزاد شد.

آقای شریعتی برای دومین بار ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۳ در زیر پل سیدخندان تهران بازداشت شد. او به همراه عده دیگری به مناسبت عید مذهبی «نیمه شعبان» و برای رفع حصر سران جنبش سبز، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد که از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند، اقدام به پخش «نذری» کرده بود که توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.در جریان این بازداشت علی شریعتی پس از یک هفته بازجویی به تبلیغ علیه نظام متهم شد اما با قرار وثیقه آزاد شد.

بار سوم در روز ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۳ در منزلش دستگیر شد. او طی دو جلسه دادگاه در تاریخ های ۳۰ خرداد و نهم شهریور ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی از طریق شرکت در تجمع ۳۰ مهر ماه ۹۳ در اعتراض به اسیدپاشی ها، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به ریاست جمهوری و داشتن ماهواره در منزل متهم و محاکمه شد. در تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۴ طی حکمی که به او ابلاغ شد به دلیل این اتهامات به اشد مجازات یعنی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد. دادگاه شعبه ۵۴ تجدید نظر او ۲۱ دی ماه ۱۳۹۴ برگزار شد. بر اساس رای این دادگاه که در خرداد ماه ۱۳۹۵ ابلاغ شد، علی شریعتی از سه اتهام «توهین به رهبری، توهین به ریاست جمهوری و تبلیغ علیه نظام تبرئه» شد اما برای اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس محکوم شد. اعاده دادرسی او نیز در شعبه ۳۳ دادگاه انقلاب قم در شهریور ماه ۱۳۹۵ رد شد.

علی شریعتی روز ۱۰ آبان ماه سالجاری(۹۵) بدون اطلاع قبلی و هنگامی که برای کار شخصی به شهرداری رفته بود در آنجا بدون اطلاع قبلی بازداشت و روانه زندان اوین شد و از همان روز اعتصاب غذای خود را در اعتراض به اجرای حکم پنج سال زندان که به آن اعتراض دارد، آغاز کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر