۱۳۹۵ آذر ۲۴, چهارشنبه

دست کم یک اعدام در زندان قزلحصار؛ ۹ زندانی در انتظار اعدام در ندامتگاه کرج و خورین ورامین


Image result for ‫اعدام در ایران‬‎

 درحالی که سحرگاه امروز چهارشنبه دست کم یک زندانی در زندان قزلحصار کرج به دار آویخته شده است، چهار زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج در انتظار اجرای حکم هستند و پنج زندانی نیز از زندان قزلحصار جهت اجرای حکم اعدام به زندان خورین ورامین منتقل شده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۴ آذر، دستکم یک زندانی در زندان قزلحصار اعدام شد.
«محمد حسین بهشتی» هویت این زندانی اعدام شده است که توسط هرانا احراز شده.
یک منبع نزدیک به خانواده بهشتی به گزارشگر هرانا گفت: “محمدحسین از ۲۳ سال پیش در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شد و این اواخر در بند ۷ این زندان بود. اتهام اصلی اش قتل بود ولی اتهام دیگرش نگهداری مواد مخدر در زندان بود که از بابت این اتهام آخر، ۲ روز پیش به زندان قزلحصار منتقل شد، و سحرگاه امروز حکمش به اجرا در آمد.”
از سوی دیگر، از ۹ زندانی منتقل شده به سلول انفرادی در ندامتگاه مرکزی کرج، ۵ زندانی توقف حکم گرفتند، اما ۴ زندانی در حال حاضر در سلول های انفرادی این زندان باقی مانده اند. ملاقات آخر این ۴ زندانی ساعت ۵ عصر امروز انجام شده و احتمال اجرای حکم آنان قوت گرفته است.
هویت احراز شده این زندانیان توسط این خبرگزاری عبارت است از:
۱- بهزاد لازمی سالن ۴ ندامتگاه مرکزی کرج
۲- سعید فرامرزی سالن ۳ ندامتگاه مرکزی کرج
۳- مهدی کائنی سالن ۳ ندامتگاه مرکزی کرج
۴- فردین سبزی سالن ۲ ندامتگاه مرکزی کرج
شایان ذکر است، «مصطفی غلامی از سالن ۵» یکی از زندانیان منتقل شده بود که با توقف حکم به سالن مربوطه بازگشته است.

از زندان قزلحصار کرج نیز گزارش می رسد؛

روز گذشته پنج زندانی با هویت نامشخص از واحد ۳ این زندان جهت اجرای حکم اعدام به زندان خورین واقع در خیرآباد ورامین منتقل شده اند.
انتقال و اجرای پرتعداد حکم اعدام محکومان مواد مخدر در زندان های مختلف در حالی صورت می‌گیرد که مجلس ایران در هفته های اخیر یک فوریت طرح حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر را تصویب کرد. هم‌چنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه از او خواسته بودند اجرای حکم اعدام حدود ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام مرتبط با جرایم مواد مخدر را تا بررسی طرح مورد اشاره متوقف کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر