۱۳۹۵ آذر ۲۸, یکشنبه

بی توجهی پزشکی به وضع حبیب ساسانیان و مرگ یک زندانی در زندان تبریز


 Image result for ‫حبیب ساسانیان‬‎

حدود ۲۰ روز پیش، «محمد اصالتی» از زندانیان مالی محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز، درپی درد شدید قلبی خواستار رسیدگی پزشکی شد اما به جای انتقال به بهداری از سوی مسئولین زندان به تمارض متهم و به بند ویژه منتقل شد و نهایتا همان شب جان خود را از دست داد. مرگ این زندانی در حالی گزارش می شود که حبیب ساسانیان، زندانی سیاسی با مشکلات متعدد پزشکی در همین بند نگهداری می شود و به شکلی مشابه علیرغم مشکلات جسمی و  درخواست رسیدگی پزشکی به تمارض متهم و به تبعید به بند ویژه تهدید شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۲۰ روز پیش محمد اصالتی زندانی عادی که با اتهامات مالی در بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز نگهداری می شد، درپی درد شدید قلبی از مسئولین این بند، درخواست رسیدگی پزشکی کرد. اما مسئولین، طبق روال همیشگی، این زندانی را متهم به تمارض کرده و از رسیدگی پزشکی و اعزام وی به مرکز درمانی ممانعت بعمل آوردند. پس از اصرار این زندانی مبنی بر جدیت مشکل قلبی، به جای بهداری به بند ویژه و تنبیهی این زندان تبعید و همان شب در بند ویژه جان خود را از دست داد.

مرگ این زندانی به دلیل سهل انگاری مسئولین زندان تبریز در حالی گزارش می شود که حبیب ساسانیان، زندانی سیاسی با مشکلات متعدد پزشکی در همین بند نگهداری می شود.

آقای ساسانی که از فشار خون بسیار بالا و درد چشم رنج می برد، تاکنون چندین بار در زندان از هوش رفته اما با کمک همبندی های خود نجات یافته است.
این زندانی سیاسی تاکنون چندین بار از مسئولین بند ۱۲ در زندان تبریز تقاضای رسیدگی پزشکی داشته، اما هربار به تمارض متهم و تهدید شده به بند ویژه تبعید خواهد شد.
حبیب ساسانیان به همراه مهدی جوادزاده، حمید ثقفی، بابک آوند، اسماعیل افخمی و یونس رحیمی بازداشت شد.
در اوایل تیرماه سال جاری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی این فعالان را «اعضای باند ۶ نفره جاسوسی گامو» معرفی کرد.
مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی مدعی شد این افراد «اسناد طبقه بندی شده نظامی و اقتصادی را جمع آوری می‌کردند و در اختیار دشمنان نظام قرار می‌دادند».
هرانا دلیل بازداشت این فعالان را پیش تر فعالیت در «رابطه با مسئله قره باغ و ارمنستان» عنوان کرده بود.
علیرغم گذشت شش ماه از بازداشت این زندانی، وی همچنان به صورت بلاتکلیف نگهداری شده و هنوز دادگاهی برایش تشکیل نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر