۱۳۹۵ آذر ۳۰, سه‌شنبه

استمداد یک زندانی عادی از سازمان های حقوق بشری


استمداد حسن جوادی زندانی عادی از سازمان های حقوق بشری

 روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۵، حسن جوادی زندانی عادی اندرزگاه ۲ موسوم به دارالقرآن زندان رجایی شهر که در آستانه اعتصاب غذا قرار دارد، طی نامه ای از تمامی سازمان های حقوق بشری خواستار کمک و یاری شد.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛ حسن جوادی زندانی ۳۰ ساله زندان رجایی شهر متاهل و دارای دو فرزند است. این زندانی در تاریخ ۳ تیرماه ۱۳۸۷، در یک درگیری ناخواسته مرتکب قتل شده و به همین اتهام در آستانه قصاص قرار دارد.
این زندانی که طی دوران بازداشت و گذراندن محکومیت در زندان تحت شکنجه و رنج بسیار قرار گرفته است طی نامه ای از نهاد و سازمانهای حقوق بشری درخواست کمک و یاری کرده است.
شرح کامل این نامه را در زیر می خوانید:
استمداد از سازمان های جقوق بشری و وجدانهای بیدار بشریت
من حسن جوادی، زندانی عادی اندرزگاه ۲ موسوم به دارالقرآن زندان رجایی شهر ۳۰ ساله متاهل و دارای دو فرزند هستم. در تاریخ سوم تیرماه ۱۳۸۷ در یک درگیری ناخواسته، مرتکب قتل شده ام که مطابق آن بازداشت و به مدت یکسال در سلول های انفرادی آگاهی تهران “آگاهی شاپور” مورد بازجویی های متعدد و غیرقانونی قرارگرفتم.
در اثر شکنجه های دوران بازداشت و انفرادی، به شدت آسیب روحی و جسمانی دیده ام و پای چپم نیز بر اثر همان شکنجه ها شکست؛ اما مأموران و شکنجه گران آگاهی تهران، بی توجه به وضعیت جسمانی وخیم من همچنان من را در سلول های انفرادی، در وضعیت غیربهداشتی نگهداری کرده و پس از گذشت یکسال من را به زندان رجایی شهر کرج منتقل کردند.
از آن زمان هر شب کابوس مرگ را دیدم چرا که تا کنون بیش از چهار بار برای اجرای قصاص به سلول انفرادی منتقل شده ام و دو بار نیز به اشتباه و به خاطر هم نامی با زندانی دیگری بی رحمانه مرا پای چوبه دار بردند. در طول این سالها دوبار سکته کرده ام پدر و مادرم پیر و سالخورده اند و مادرم هم سکته کرده است و آنها نیز در وضعیت خوبی به سر نمی برد.
طی سالهای حبس، بارها مُردم و کشته شدم آیا این کافی نیست؟؟ شش بار پای چوبه دار برای قصاص رفتن شوخی نیست…
من از تمامی وجدانهای بیدار بشریت و سازمان های حقوق بشری، عاجزانه درخواست دارم برای برگرداندن من به زندگی و شروع دوباره در کنار همسر و فرزندانم تلاش های جدی انجام داده و نگذارند که جان یک زندانی بعد از گذشت این همه سال به خاطر یک اشتباه ناخواسته گرفته شود.
حسن جوادی زندانی عادی اندرزگاه ۲ موسوم به دارالقرآن زندان رجایی شهر کرج

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر