۱۳۹۵ آذر ۳۰, سه‌شنبه

عفو بین الملل: نازنین زاغری از سوی نیروهای امنیتی برای ملاقات با فرزندش تحت فشار قرار گرفته است



سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای اشاره کرده است که نیروهای امنیتی ملاقات نازنین زاغری با فرزند دو ساله اش را محدود کرده اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای که روز دوشنبه ۲۹ آذرماه منتشر شده است، اعلام می دارد؛ نازنین زاغری در هفته های اخیر به بند دو-الف زندان اوین منتقل شده و نیروهای امنیتی از وی خواسته اند اسنادی مبنی “عدم تمایل وی به بودن با فرزند دوساله اش” را امضا کند.
عفو بین الملل افزوده است؛ به نازنین زاغری ابلاغ شده که وی می تواند فرزند دو ساله اش در زندان به همراه خود در نگهداری کند. این درحالی است که زندان اوین شرایط لازم برای نگهداری کودکان را دارا نمی باشد.
سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل پیش تر با صدور بیانیه‌ای درباره وضعیت نازنین زاغری راتکلیف و سلامت جسمی و روحی او هشدار داده و گفته بود بیم آن می‌رود که خانم زاغری خودکشی کند.
نازنین زاغری شهروند ایرانی– بریتانیایی که پس از دیدار با خانواده به هنگام خروج از ایران در فروردین ماه در تهران بازداشت و پس از انتقال به کرمان بیش از دو ماه در سلول انفرادی نگهداری شد و در حال حاضر در زندان اوین به سر می برد.
این شهروند ایرانی بریتانیایی، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم شده است.
نازنین زاغری رتکلیف، ۳۷ ساله با بنیاد رویترز همکاری داشته و مشغولیت اصلی او فعالیت با نهادهای خیریه بوده است.
همسر نازنین زاغری گفته بود: «درک اینکه چطور یک مادر جوان و کودکش که برای تعطیلات به ایران رفته‌اند، می‌توانند مشکل امنیت ملی محسوب شوند واقعاً برایم سخت است. این ظلم باورکردنی نیست.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر