۱۳۹۵ آذر ۲۹, دوشنبه

افت شدید فشار و غلظت بالای خون آرش صادقی؛ هشدار پزشکان نسبت به احتمال سکته قلبی


Image result for ‫آرش صادقی؛ هشدار پزشکان نسبت به احتمال سکته قلبی‬‎

 آرش صادقی کنشگر مدنی در بند هشت زندان اوین در پنجاه و هفتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد. شب گذشته این زندانی بار دیگر درپی تنگی نفس و تپش شدید قلب به بهداری زندان منتقل و به کمک دستگاه اکسیژن نفس کشید. درحالی که فشار خون آقای صادقی به شدت افت کرده، غلظت خون وی بالاتر رفته و پزشکان نسبت به لخته شدن خون و احتمال سکته قلبی وی هشدار داده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش صادقی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین شب گذشته باز هم در اثر افت شدید فشار، «۷ روی ۵»، تپش قلب، و تنگی تنفس شدید به بهداری منتقل و با دستگاه اکسیژن به وی رسیدگی شد.
پزشک بهداری از تنگی نفس آرش صادقی که شب گذشته شدید تر از دفعات قبل بوده ابراز نگرانی کرده است.
هم‌چنین طی آزمایشاتی که در روزهای گذشته از آرش صادقی گرفته شده، نشان میدهد که غلظت خون وی باز هم افزایش داشته است. پزشک بهداری به وی هشدار داده است است اگر روند افزایش غلظت خون به همین شکل ادامه پیدا کند، خطر لخته شدن خون و سکته قلبی وجود دارد.

یک منبع نزدیک به این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “از ملاقات آرش و همسرش گلرخ که در بند نسوان اوین است، این هفته نیز ممانعت بعمل آمد.”

آقای صادقی ظرف چند هفته گذشته به صورت مکرر به دلیل افت فشار، تنگی نفس، تپش قلب به بهداری منتقل شده که پزشکان از این روند ابراز نگرانی کرده اند.
این زندانی سیاسی تاکنون دوبار به دلیل حالت تهوع، افت فشار، بالا آوردن لخته خون به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود که پزشکان وضعیت وی را وخیم گزارش کرده و از او خواسته بودند تا سرم تراپی انجام دهد اما آرش صادقی با تزریق سرم مخالفت کرده و بدون درمان به زندان بازگردانده شده بود. همچنین چند روز قبل نیز جهت گرفتن نوار قلب به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود.
آرش صادقی که در ۵۷مین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برد، از مشکلات معدوی و کلیوی، افت فشار، کاهش وزن شدید و لاغری مفرط، پوسته پوسته شدن پوست بدن، تپش قلب، تنگی تنفس، حالت تهوع، بالا آوردن مقطعی لخته خون، افزایش غلظت خون رنج می برد و دچار اختلال در سیستم متابولیسم شده که حالت بی خوابی های متعدد در وی بوجود آورده است.
لازم به یادآوری است، آرش صادقی که در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، هم‌زمان با بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت اجرای شش سال حکم حبس، با نگارش نامه‌ای ضمن غیرقانونی خواندن این اقدام، اعلام اعتصاب غذای اعتراضی کرد.

این زندانی عقیدتی مدتی بعد، در نامه‌ای سرگشاده به ذکر مستند موارد حقوقی نقض شده در  فرآیند بازداشت، بازجویی، تشکیل دادگاه و صدور حکم و سپس اجرای آن در پرونده همسرش پرداخت.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی توسط ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد،  وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.
سازمان عفو بین الملل در قالب بیانیه ای با عنوان «بازداشت نویسنده ایرانی با حمله به منزلش جهت  اجرای حکم حبس برای نوشتن داستانی در مورد سنگسار» این بازداشت بدون احضاریه و خشونت‌آمیز را محکوم و خواستار آزادی و لغو محکومیت خانم ایرایی شد.
مگدالنا مغرابی، معاون بخش خاورمیانه و شمال افریقا در سازمان عفو بین الملل در این‌باره گفت: “گلرخ ابراهیمی ایرایی جدیدترین نویسنده و فعال جوانی است که در سرکوب بی‌امانِ بیان هنری توسط [حکومت] ایران گرفتار شده است.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر