۱۳۹۵ آذر ۲۹, دوشنبه

سعید شیرزاد در سیزدهمین روز از اعتصاب غذا/ احضار به دفتر زندان



سعید شیرزاد، زندانی سیاسی که هم اکنون در سیزدهمین روز از اعتصاب غذا به سر می برد، روز گذشته ۲۸ آذرماه، به دفتر زندان (بند زیر هشت) احضار شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سعید شیرزاد، زندانی سیاسی که در اعتراض “وضعیت نامساعد بند ها”، “توهین ها و رفتار های نامناسب مأموران”، “خودداری مسئولین از دریافت نامه اعتصاب غذای زندانیان”، “بازداشت اعضای خانواده ی زندانیان در سالن ملاقات”، “جلوگیری از اعزام زندانیان به بیمارستان” و “ضرب و شتم زندانیان سیاسی”، از ۱۷ آذرماه با دوختن لب ها دست به اعتصاب غذا زده است، ساعت یازده ظهر روز یکشنبه، به دفتر زندان (بند زیر هشت) فراخوانده شده و مسئولان زندان از وی درخواست کرده اند که به اعتصاب خود پایان دهد اما این زندانی سیاسی اعلام داشته که تمامی زندانیان شاهد رفتارهای غیرقانونی آنان هستند و تا زمان رسیدن به خواسته اش به اعتصاب ادامه خواهد داد.
گفتنی است که وی پس از گذشت سیزده روز اعتصاب غذا به دلیل ضعف و افت فشار شدید در وضعیت نامناسبی قرار دارد.
لازم به ذکر است، سعید شیرزاد، فعال حقوق کودک و زندانی سیاسی زندان رجایی شهر، پس از گذشت سه سال از تاریخ بازداشت و یکسال از تاریخ دادگاه بدوی، همچنان در بلاتکلیفی منتظر صدور حکم دادگاه تجدیدنظر می‌باشد.
سعید شیرزاد اولین بار در پی امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان بازداشت و پس از ۱۹ روز به قید زمانت از زندان آزاد شد. وی مجدداً در ۱۲ خرداد ۹۳ در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و به زندان اوین منتقل شد؛ چندی بعد به دلیل پیگیری اعتراضات صنفی زندانیان به زندان رجایی شهر تبعید گشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر