۱۳۹۵ دی ۱, چهارشنبه

آتش سوزی در سلول هفده سالن دوازده زندان گوهردشت کرج


 

ساعت ۷عصر روز یکشنبه ۲۸آذر ۹۵، برق در بند ۴سالن ۱۲ دچار نوسان همراه با جرقه های شدید شد که این امر آتش سوزی در سلول ۱۷ را به دنبال داشت.
به علت این آتش سوزی تمامی سالن ۱۲ مملو از دود شده بود و کل سیم های برق سلولهای ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶،و ۱۷ به طور کامل قطع شد. برای حل این مشکل تعمیرکاران پس از ۲ساعت توانستند این موضوع را حل و فصل کنند و به گفته زندانیان اگر این حادثه آتش سوزی در ساعات خواب و یا نیمه شب صورت بگیرد، حتما حوادث ناگوار و غیرقابل جبران و ضایعات جانی و مشکلات عدیده ای را به وجود خواهد آورد و در این زمینه هم تعمیرکارانی که برای تعمیر و وصل برق آمده بودند خیلی از وضع سيم ‎کشی ها در زندان گوهر دشت شکایت داشتند و می گفتند ما هر روز و ‎هر شب در سایر بندها با مشکلات برقی وآتش سوزی مواجه هستيم، چون سيم كشى هاى این زندان خیلی قدیمی و پوسیده است. ما چندین بار از رئیس زندان خواستیم تا کسی کشته نشده فکری اساسی بکند ولی ایشان فقط می گوید: يك جورى راست و ریستش کنید.
شایان توجه است که با فشار مضاعفی که بر زندانیان از مدتی پیش با بستن تمامی منافذ و روزنه های پنجره ها وارد آمده است، این نگرانی و حتمیت وجود دارد که در صورت بروز حادثه مشابه حادثه فوق لطمات جانی و سخت و غیر قابل جبرانی بر زندانیان وارد آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر