۱۳۹۶ خرداد ۱۱, پنجشنبه

نامه رضا ملک از زندان اوین در خصوص بازداشت و بازجویی‌های وزارت اطلاعات از او



رضا ملک، زندانی سیاسی محبوس در بند چهار زندان اوین، در نامه‌ای سرگشاده به نحوه بازداشت و بازجویی صورت گرفته از وی در زندان اشاره‌کرده است.
متن کامل این نامه که در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:
«با درود به هموطنان و زندانیان سیاسی در اعتصاب غذا
به دنبال بازداشت وحشیانه این‌جانب توسط پلیس و امنیت در تاریخ ۲۷/۲/۹۶ که از دیوار به منزل مادر پیر و بستری‌ام در منزل هجوم آورده و اسباب وخیم شدن و شوکه شدن حال ایشان گردیدند، حفاظت وزارت اطلاعات به دنبال انتقام‌جویی از این‌جانب برآمده است به همین منظور در مورخ هشتم اردیبهشت‌ماه به مدت ۲۴ ساعت یکی از بازجویان وزارت اطلاعات با پوشش زندانی وارد اتاق من در اتاق دو سالن دو بند چهار زندان اوین گشته و ضمن ارزیابی وضعیت  و شرایط این‌جانب و بدون مقدمه خارج شد؛ به‌طوری که آمدن و رفتن او مورد توجه و سؤال دیگر اعضای اتاق قرار گرفت.
لازم است یادآور گردم در روز دستگیری وقتی در حضور بازپرس پرونده آقای نصیرپور بدون حضور وکیل حاضر به صحبت نشدم او تلفنی از بخش بایگانی دادسرا درخواست کرد تا بازجوی اسبق من در دوران سیزده سال حبسم را برای هدایت این پرونده به‌طور تلفنی مطلع کنند؛ البته حضور تحت پوشش این بازجو در زندان مسبوق به سابقه است. در قزل‌حصار که نوزده ماه حبس کشیدم. بازجویان حفاظت بارها تحت پوشش پزشک در بهداری و به دور از چشم حفاظت زندان مرا احضار می‌کردند که در هر نوبت موجبات درگیری شدید لفظی من با آنها پیش می‌آمد، تا آنجا که وقتی که حفاظت زندان مطلع گردید خودم شاهد جدل شدید لفظی بازجو و مسئول حفاظت زندان بودم. البته لازم است عزیزان بدانند حفاظت وزارت اطلاعات در بسیاری از قتل‌ها و حذف‌های فیزیکی چهار دهه گذشته از جمله در زندان‌ها  صورت گرفت نقش کلیدی داشته است. یادآور می‌گردم که حفاظت وزارت اطلاعات که زیر شاخه  معاونت حفاظت فرهنگی کل قواست از تهیه و انتشار فیلم افشاگرانه این‌جانب در سیاه چال و سلول‌های مرگ ۲۰۹ خطاب به بان کی مون سختی‌های زیادی را متحمل گشت؛ لذا بعید نیست اینک به دنبال انتقام‌جویی بر آمده باشد.
دوستان بد نیست بدانند که در اتومبیل تیم دستگیر کننده هم خطاب به سر تیم اذعان کردم من برای بازداشتم در این روزهای قبل از انتصخابات مهندسی شده از قبل، برنامه داشتم و حاضر بودم تا صد میلیون تومان برای این اتفاق به شما پرداخت کنم که شما به رایگان این را برایم میسر ساختید؛ لذا خطاب به حفاظت وزارت اطلاعات صریحا می گویم بچرخ تا بچرخیم.
در اینجا لازم میدانم از دو انسان با شرف بانو ستوده و جناب کیخسروی که وکالت اینجانب و فرزندم را به عهده گرفتند صمیمانه قدردانی نمایم در پایان با آرزوی رهایی ملت تحت ستم ایران از زندان بزرگ هارون الرشید زمان.
با تقدیم احترام
رضا ملک»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر