۱۳۹۵ بهمن ۱۶, شنبه

عدم رسیدگی پزشکی و تهدید خانواده حمزه درویش زندانی سنی مذهب زندان اوین


 Image result for ‫زندان اوین‬‎

حمزه درویش، زندانی جوان سنی مذهب زندان اوین که از بیماری اعصاب و روان رنج می برد، چندی قبل در بیمارستان توسط یکی از کارمندان بیمارستان و دو سرباز زندان شدیدا مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفت. مسئولان زندان همچنان به شکایت وی در این مورد و رسیدگی پزشکی به او بی توجه هستند. از سوی دیگر خانواده این زندانی توسط نهاد اطلاعات در خصوص پیگیری وضعیت فرزندشان، تهدید شده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،هنوز به شکایت حمزه درویش زندانی سنی مذهب که هفته قبل در بیمارستان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود رسیدگی نشده است.

از سوی دیگر خانواده درویش طی تماس تلفنی توسط اداره اطلاعات در مورد پیگیری وضعیت فرزندشان مورد تهدید قرار گرفته اند.

این تهدید درحالی انجام شده که آقای درویش در زندان از رسیدگی پزشکی در مورد آسیب دیدگی ناحیه سینه ناشی از ضرب و شتم در بیمارستان، محروم است.
حمزه درویش، ۲۳ ساله، سنی مذهب و اهل تالش با بیماری اعصاب و روان در سالن ۳ اندرزگاه ۴ زندان اوین نگهداری می شود.
پیشتر هرانا گزارش کرده بود، آقای درویش که از بیماری اعصاب و روان رنج می برد، در بیمارستان طالقانی تهران توسط یکی از کارمندان بیمارستان و دو سرباز زندان شدیدا مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفته. ضرب و شتم وی به نحوی بوده که یکی از دنده های وی ترک برداشته و آثار کبودی بر بدن و چشم او به جا مانده است.

بر اساس این گزارش، حمزه درویش به دلیل بیماری اش به بیمارستان طالقانی تهران منتقل و با دستبند و پابند به تخت زنجیر شده بوده است.

این زندانی اهل سنت، اجازه رفتن به دستشویی را نیز نداشته تا اینکه به او اجازه می دهند که با پابند به دستشویی برود. حمزه درویش اعتراض می کند که چگونه می شود با پابند از دستشویی استفاده کرد که این اعتراض با برخورد شدید دو سرباز زندان و یکی از کارمندان بیمارستان مواجه می شود.
این زندانی در طول بازجویی ها و انتقال به زندان نیز مکررا مورد توهین های ناموسی و مذهبی قرار گرفته و از زمان بازداشت به داروهایش دسترسی نداشته است.
حمزه درویش در تیرماه سال جاری با اتهام «خروج غیرقانونی» بازداشت و مدت ۱۰۰ روز در سلول انفرادی اداره اطلاعات رشت، مدتی در زندان لاکان این شهر نگهداری شده و سپس به زندان اوین منتقل شده است. این زندانی اجبارا مدت ۳۵ روز نیز در قرنطینه زندان اوین بوده و سپس به سالن ۳ اندرزگاه ۴ انتقال یافته است.
آقای درویش در خرداد ماه سال ۹۴ نیز با اتهام مشابه بازداشت و پس از تحمل مدت دوماه سلول انفرادی در اداره اطلاعات با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر