۱۳۹۵ آذر ۱۵, دوشنبه

تجمع دانشجویان دختر دانشگاه علامه در اعتراض به تبعیض در ساعت ورود و خروج


دانشجویان دختر دانشگاه علامه

جمعی از دانشجویان دختر خوابگاهی دانشگاه علامه طباطبایی در اعتراض به قوانین تبعیض‌آمیز خوابگاه دختران و پسران و محدودیت در ساعت ورود و خروج در خوابگاه «فرهمند» تجمع کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فانوس، دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبایی حدود ساعت هشت و ۳۰ دقیقه شنبه شب در محوطه خوابگاه فرهمند در اعتراض به مسایلی چون محدودیت ساعت ورود و خروج تجمع کردند.
بنابر شنیده‌های این سایت خبری، این محدودیت برای دختران از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب است که در صورت تاخیر یا نیامدن دانشجو، با خانواده‌ آن‌ها تماس گرفته می‌شود. در حالی که این محدودیت برای پسران تا ساعت ۱۱ شب است ولی در صورت تاخیر یا نیامدن، تلفنی به خانواده آن‌ها نمی‌شود.
دختران خوابگاهی با شعارهایی چون «ما اعتراض داریم»، «مشکل ما صنفیه»، «ما هیچ جا نمی‌ریم، همین جا هستیم» اعتراض خود را نشان دادند.
بنا براین گزارش، با وجود اعتراض‌های دانشجویان، مسوولان پاسخ گو نبودند و در حالی که دانشجویان در حال خواندن بیانیه‌ای برای اعتراض به این وضعیت بودند، با برخورد قهری سرپرست خوابگاه مواجه شدند. سرپرست خوابگاه بیانیه را از دست یکی از دانشجویان که در حال قرائت آن بوده، قاپیده و جلوی چشم دانشجویان معترض پاره کرده است!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر