۱۳۹۵ دی ۱۰, جمعه

یکتا فهندژسعدی شهروند بهایی به پنج سال حبس محکوم شد

عکس ‏‎Bahainews‎‏
به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز یکتا فهندژ سعدی شهروند بهایی ساکن شیراز در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس محکوم شد.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز این شهروند بهایی پیشتر در تاریخ اسفندماه ۱۳۹۲ به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از دو ماه با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
یکتا فهندژ سعدی در خرداد ماه امسال در دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری محکوم گردید که در پی اعتراض به این حکم در شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس به ۲ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی تقلیل یافت.
این شهروند بهایی پیشتر نیز در سال ۱۳۹۰ برای اولین بار به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور به مدت ۳ ماه بازداشت بود اما اتهامات وی در دادگاه تجدید نظر رد و وی تبریه شد اما در بازداشت دوم در تاریخ اسفند ۱۳۹۳ این اتهامات مجدد تکرار شد و هم اکنون به همین اتهام به پنج سال زندان محکوم شده است.
یکتا فهندژ سعدی همچنین در تیرماه ۱۳۹۵ نیز برای بار سوم توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت شد و پس از تفتیش منزل وی را به مدت ۸۱ روز در بازداشت انفرادی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز معروف به پلاک ۱۰۰ نگهداری کردند وبا قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شد .
به گفته یک منبع مطلع همچنان پرونده سوم این شهروند بهایی در دادسرا می باشد.

۱ نظر:

  1. یکتا خانم فهندژ فقط بجرم بهائی بودن در هر سه مرتبه گرفتار وبازداشت شده است و این در حالی است که رئیس حقوق بشر ایران ادعا می کند که کسی بجرم عقیده زندانی نیست . کلیه جوانان بهائی فقط بجرم عقیده گرفتار ، بازجوئی ، بازپرسی و دادگاهی شده اند و هیچ جرم دیگری نه مرتکب شده اند و نه مدرکی از طرف قضات ارائه گردیده است . از خدا می خواهیم که اولیاء را عدل و علماء را انصاف عطا فرماید تا این بی گناهان آزاد شوند .

    پاسخحذف