۱۳۹۵ آذر ۲۰, شنبه

عدم پذیرش نوزاد یک روزه رها شده در پدیده شاندیز از سوی نهادهای دولتی


نوزاد یک روزه

نوزاد یک‌روزه با ضایعه نخاعی که عصر جمعه در مجموعه پدیده شاندیز پیدا شد از سوی هیچ نهاد دولتی پذیرفته نشد تا این‌که در نهایت با دستور کتبی دادستانی به شیرخوارگاه سپرده شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، معاون دادستان مشهد گفته است به رغم دستور تلفنی دادستانی مبنی بر انتقال نوزاد به مراکز نگهداری ویژه هیچ یک از نهادهای متولی این نوزاد را نپذیرفته و پذیرش وی را منوط به دستور کتبی از دادستانی کرده بودند. پس از ساعت‌ها پیگیری دادستانی و انعکاس این موضوع در رسانه‌ها، این نوزاد در نهایت به یکی از شیرخوارگاه‌های مشهد منتقل شد.
محمد بخشی محبی گفته است: عدم پذیرش نوزاد در شرایط مزبور ممکن بود به قیمت جان این طفل تمام شود اما نهادهای متولی از پذیرش براساس دستورات تلفنی مراجع قضایی سر باز زده و می‌گویند تا زمان رسیدن دستور کتبی قاضی کشیک، نمی‌توانند اقدامی انجام دهند. این در حالی است که بر اساس قانون، خودداری از کمک به مصدومین و رفع مخاطرات جانی، محکومیت به حبس تا یک سال یا پرداخت جزای نقدی را به دنبال دارد.
این مقام قضایی گفته است: بر همین اساس مسئولان مراکزی که از پذیرفتن ‌شخص آسیب‌‌دیده و اقدام به درمان وی یا کمک‌های اولیه امتناع کنند به حداکثر مجازات محکوم می‌‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر