۱۳۹۵ دی ۱, چهارشنبه

بعد از ۲۳ روز اعتصاب غذای اعتراضی؛ فواد رضازاده به مرخصی اعزام شد


 

فواد رضازاده زندانی سنی مذهب محبوس در زندانی رجایی شهر کرج، بعد از یک دوره اعتصاب غذای اعتراضی ۲۳ روزه، به مرخصی اعزام شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فواد رضازاده زندانی سنی مذهب در زندانی رجایی شهر کرج از روز یکشنبه ۲۸ آذرماه به مرخصی «چند روزه» اعزام شد.
فواد رضازاده زندانی سنی‌مذهب در سالن ۲۱ بند ۷ زندان رجایی‌شهر کرج از روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه در اعتراض به عدم اعطای مرخصی علی‌رغم فوت پدرش، دست به اعتصاب غذا زده بود. این زندانی سحرگاه روز گذشته ۲۱ آذرماه در حالت اغما به بیمارستان اعزام شده بود و علیرغم وضعیت نامساعد جسمی شامگاه همان روز به زندانباز گردانده شد.
بعد از این واقعه، علمای اهل سنت از جمله کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان و مولانا گرگیج از رهبران اهل سنت ایران علاوه بر جمعی از فعالان از فواد رضازاده خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
جمعی از فعالان در نامه ای که نسخه ای از آن در اختیار هرانا قرار گرفته خطاب به آقای رضازاده از او  خواستند برای “حفظ خود و سلامتی که برای پیگیری مطالبات فردی و اجتماعی به آن نیاز دارد به اعتصاب غذای خود پایان دهد”.
از سوی دیگر، مدیریت زندان نیز از موافقت دادستان مبنی بر اعطای مرخصی ۸ روزه به فواد رضا زاده خبر داد و از خانواده وی خواسته شد برای اعطای مرخصی با گذاشتن سند اقدام کنند.
سرانجام درپی درخواست فعالان و علمای اهل سنت و با تحقق خواسته، آقای رضازاده بعد از ۲۳ روز به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان داد.

لازم به یادآوری است فواد رضازاده زندانی سنی‌مذهب که محکوم به ۵ سال حبس بوده، از ۳ سال و ۵ ماه پیش در زندان به سر می برد.

این زندانی پیش از این نیز در سال ۹۰ بازداشت و متحمل یک‌سال و شش‌ماه حبس شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر