۱۳۹۵ آذر ۲۴, چهارشنبه

الهام فراهانی زندانی پنجاه و پنج ساله بند نسوان زندان اوین راهی بیمارستان شد


 الهام فراهانی زندانی پنجاه و پنج ساله بند نسوان زندان اوین راهی بیمارستان شد

الهام فراهانی زندانی پنجاه و پنج ساله بند نسوان زندان اوین،هفته گذشته به علت فشارهای عصبی و کهولت سن در زندان بیهوش و به دلیل شکستگی استخوان دست راهی بیمارستان شده است.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛ الهام فراهانی همسر زندانی عقیدتی عادل نعیمی، بر اثر فشارهای روحی، روانی وعصبی در سالن بند نسوان زندان اوین و بعلت کهولت سن تعادل خود را از دست داده و همین موضوع موجب شده است که از ناحیۀ آرنج دست راست دچار خورد شدن استخوان شود.
مسئولین زندان اوین، این زندانی پنجاه و پنج ساله را به دلیل عدم امکانت موجود برای درمان در بهداری زندان به بیمارستان غیرتخصصی طالقانی منتقل کرده اند که به دلیل عدم تخصص لازم در آن بیمارستان و آسیبهای شدید وارده بر دست ایشان پزشکان قصد داشته اند دست وی را قطع کنند.
به گزارش منابع مطلع، از آنجا که همسر الهام فراهانی، عادل نعیمی و پسر ایشان شمیم نعیمی، هر دو در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیتشان را سپری می کنند؛ هیچ یک از اعضای درجه یک خانواده وی برای پیگیری مسائل پزشکی او حضور نداشته اند. این موضوع نهایتا با اقدام به موقع خانواده فراهانی پیگیری و وی را به بیمارستان جم منتقل کردند.
بنابر اظهارات این منبع آگاه، تا کنون دو عمل جراحی بر روی دست فراهانی صورت گرفته است اما آسیبهای وارده به وی به قدری زیاد است که همچنان دچار مشکلات عیدیده ای از جمله عدم توانایی در تکان دادن دست خود بوده و در بیمارستان نگهداری می شود.
زندانیان سیاسی-عقیدتی زندان رجایی شهر با اطلاع از وضعیت خانم فراهانی ضمن ابراز نگرانی در خصوص عدم رسیدگی های لازم به زندانیان، خواستار توجه و پیگیری نهاد و سازمانهای حقوق بشری نسبت به وضعیت زندانیان بیمار شدند. این زندانیان در پیامی اعلام کرده اند که بسیاری از زندانیان تنها به خاطر عقیده خود در زندانها نگهداری می شوند و مسئولین نه تنها هیچ توجهی به سن و وضعیت جسمانی و شرایط آنها ندارند بلکه تا جای ممکن، سعی در ایجاد انواع شکنجه های سفید، برای آزار روحی و روانی آنان می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر