۱۳۹۵ آذر ۱۵, دوشنبه

محاکمه مجدد مطلب احمدیان در پرونده‌ ای که یکبار تبرئه شده


Image result for ‫محاکمه مجدد مطلب احمدیان‬‎

 مطلب احمدیان زندانی امنیتی زندان سنندج که پیش‌تر در پرونده‌ای جدید به عنوان متهم ردیف اول محاکمه و تبرئه شده بود، در همان پرونده این بار به عنوان متهم ردیف دوم بازپرسی شده و محاکمه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه سیزدهم آذرماه، مطلب احمدیان در پرونده‌ای که به عنوان متهم ردیف اول تبرئه شده بود، بار دیگر به عنوان متهم ردیف دوم به صورت نیابتی به بازپرسی دادگاه سنندج فراخوانده شد.
یک منبع نزدیک به آقای احمدیان با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “در دادگاه مطلب عنوان نموده که در این پرونده تبرئه شده، اما بازپرس گفته است این پرونده نیابتی اینجاست و برای بررسی اتهامات به شعبه ۱ بازپرسی دادگاه سقز ارسال خواهد شد.”
پیش‌تر، آقای احمدیان از زندان سنندج مورخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه به زندان سقز منتقل شد و پرونده جدیدی علیه اش مفتوح شد.

یک منبع مطلع در مورد اتهامات مطروحه در این پرونده به گزارشگر هرانا گفته بود: “گفته اند اسلحه ای در زندان سقز پیدا شده و یکی از زندانیان در مورد آقای احمدیان اعتراف کرده است. این درحالی است که وی مدت یک سال بود در زندان سنندج نگهداری می‌شد و نمی‌توانسته در مورد چنین اتهامی مشارکت داشته باشد.”

آقای احمدیان مدتی بعد پس از انتقال به زندان سقز و شرکت در دادگاه از اتهامات این پرونده تبرئه و دوباره به زندان سنندج منتقل شده بود.
مطلب احمدیان، ۳۱ ساله اهل بانه، در سیزدهم مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت و پس از حدود ۲۳۰ روز تحمل انفرادی، به اتهام محاربه به ۳۱ سال حبس و تبعید به زندان میناب محکوم شد، وی همچنین طی پرونده جداگانه ای با اتهام مشارکت در قتل روبرو شده است که علی‌رغم گذشت بیش از پنج سال هنوز حکمی برای آن اتهام صادر نشده است، اتهاماتی که وی آن ها را رد می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر