۱۳۹۵ آذر ۲۵, پنجشنبه

تحصن خانواده مرتضی مرادپور زندانی در اعتصاب غذا در مقابل دادگستری و ممانعت از ملاقات

مرتضی مرادپور
مرتضی مرادپور زندانی سیاسی، پنجاه و دومین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود را در زندان تبریز درحالی پشت سر گذاشت که خانواده این زندانی از صبح روز جاری در مقابل دادگستری تبریز اقدام به تحصن کردند. در این تحصن علی‌رغم وعده مسئولان قضایی، از ملاقات این خانواده با زندانی شان ممانعت بعمل آمد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فردین مرادپور برادر زندانی سیاسی در اعتصاب غذا در زندان تبریز نگهداری می شود، در مورد ملاقات آنها و برادرش تاکید کرد: امروز هیچ ملاقاتی با مرتضی صورت نگرفته است.
فردین مرادپور در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: این قرار ملاقات توسط نمایندگان دادستان تبریز پیشنهاد شده بود که در نهایت با فرافکنی به بهانه اتمام وقت اداری و نبود قاضی ناظر زندان، مانع از ملاقات شدند.
شایان ذکر است، خانواده مرادپور به دلیل «بی پاسخ مانده درخواست هایشان از مجاری قانونی» از صبح روز جاری در مقابل دادگستری تبریز اقدام به تحصن کردند.
مرتضی مرادپور از صبح چهارم آبان ۹۵ در اعتراض به عدم اجرای ماده ۱۳۴ (تجمیع مجازات) با نوشتن نامه‌ای خطاب به ریاست دادگستری استان آذربایجان شرقی ضمن اعتراض به روند غیرقانونی دادرسی و اجرای حکم دادگاه، تا رسیدگی مسئولین به موارد اعتراضی، وارد اعتصاب غذا شده است.
بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، فرد محکوم مجموع دوره‌های حبس را نمی‌گذراند بلکه از بین چندین مجازات، تنها اشد مجازات درنظرگرفته شده برای وی اجرایی می‌شود. بر این اساس و با توجه به سپری شدن بیش از دو سال از زندان مرتضی مرادپور، وی اکنون می‌تواند آزاد شود.


ترجمه قسمتی از سخنان معصومه امانی مادر مرتضی مرادپور با مسئولین حاضر در صحنه : این مسئله راه حل مسالمت آمیز دارد. من این فرصت را امروز به شما می دهم ولی اگر اینجا هم نشود. من تحصن اعتراضیم را در مقابل استانداری و جاهای دیگر اجرا خواهم کرد.


ای ماموران دادگستری، ای قاضیان دادسرا، ای مسولان استانی و کشور گرا ادعای خدا بودن می کنید. چرا خود را مالک جان دیگران می دانید. این حق را کی به شما داده است که بر علیه قانون عمل کنید. ادعا خدا بودن را به کناری نهاده و حقوق و قانون را اجرا کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر