۱۳۹۵ آذر ۳۰, سه‌شنبه

احتمالا ماده ی ۲۲۱ در رابطه با شهلا محمدیانی اجرا شود



احتمالا ماده ی ۲۲۱ آئین‌نامه اجرائی سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور درباره ی «شهلا محمدیانی» زندانی زن کرد به اجرا در بیاید.
بعد از درخواست مرخصی از سوی شهلا محمدیانی ۲۸ ساله فرزند مصطفی در زندان تبریز، دستگاه قضایی و مسئولین زندان سعی دارند با اعمال ماده ۲۲۱ مستثنیات اعطای مرخصی، از اعطای مرخصی به این زندانی کرد ممانعت به عمل بیاورند.
طبق ماده ۲۲۱ مستثنیات اعطای مرخصی، محکومین جاسوسی و اقدام علیه امنیت کشور، از حق مرخصی محروم هستند. این در حالی است که شهلا محمدیانی روز ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ در شعبه ی یکم دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام آنچه که «عضویت در یکی از احزاب کُرد و تبلیغ علیه نظام» عنوان شده، به ۴ سال حبس محکوم شده و پرونده ی قضایی وی هیچ ربطی به ماده ی مربوطه در رابطه با عدم شمولیت اعطای مرخصی ندارد.
شهلا محمدیانی روز ۱۶ مهر ماه سال ۱۳۹۴ در شهر مهاباد بازداشت و پس از ۶۷ روز نگهداری در سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات این شهرستان توأم با شکنجه، به زندان مهاباد منتقل شده و پس از چهار ماه به تبریز منتقل گشت. خانواده اش تاکید دارند که وی هیچ ارتباطی با احزاب کردی نداشته است. همچنین میگویند کتف سمت چپ وی در اثر شکنجه به شدت آسیب دیده است.
عدم اعطای مرخصی به شهلا محمدیانی در حالی است که جمهوری اسلامی مدعی است که «آیین نامه زندان های ایران منطبق با قواعد و مصوبات بین المللی تنظیم شده است که قواعد و مصوبات جهانی حقوق بشر، در تشریح و تفصیل آن آمده اند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر