۱۳۹۵ آذر ۲۳, سه‌شنبه

فک پلمب محل کسب بهائیان در شهر رشت

به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز طی روز گذشته در تاریخ ۲۲ آذرماه محل کسب یازده شهروند بهایی ساکن شهر رشت که پیشتر محل کسب آنان حداقل به مدت بیست و دو روز از سوی اداره اماکن عمومی پلمب گردیده بود ، فک پلمب شد.
بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز محل کسب تورج فرهنگی، فرج فرهنگی، محمد اسد پور، فواد یزدانی ، مسعود رضویان، سیامک عبدالحميدي، سعید عبدالحميدي، شهاب تائید، همایون خانلری، بشیر هروی و سعادت یگان طی ماه اخیر با پلمب روبرو شده بود.
در حالی محل کسب بهائیان در این شهر پیشتر پلمب روبرو شده بود که این افراد دارای مجوز فعالیت بودند و به گفته یک منبع مطلع به گزارشگر بهایی نیوز" تنها دلیل پلمب این مکان ها بهایی بودن صاحبان محل کسب آنان است که این مسئله موضوع تازه ی نیست و پیشتر نیز نه تنها در این شهر بلکه در اکثر شهرهای کشور صورت گرفته است."
در دو ماه گذشته دستکم بیش از ۱۲۰ محل کسب شهروندان بهایی تنها به دلیل تعطیلی محل کسب شهروندان بهایی در ایام تعطیلی دیانت بهایی با پلمب روبرو شده است. در سالهای گذشت اداره اماکن بارها محل کسب شهروندان بهایی در شهرهای مختلف کشور را با پلمپ از سوی این اداره دولتی روبرو ساخته است.
خبرگزاری بهایی نیوز پیشتر دلیل پلمب محل کسب شهروندان بهایی را مقابله نیروهای امنیتی با اعیاد دیانت بهایی در تعطیلی مذهبی ۹ روز دیانت بهایی اعلام کرده است و همواره در سالهای گذشته شاهد پلمب محل کسب شهروندان بهایی و همچنین بازداشت شهروندان بهایی ساکن ایران پس از ایام تعطیلی دیانت بهایی بوده ایم. طبق قوانین صنفی کشور کسانی که دارای مجوز فعالیت هستند می تواند در سال ۱۵ روز تعطیلی اعلام نمایند و بیش از ۱۵ روز تعطیلی را به اداره اماکن اطلاع دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر