۱۳۹۵ آذر ۲۸, یکشنبه

اشنویه، سقز و بوکان؛ بازداشت شهروندان



نیروهای امنیتی در آذرماه سال جاری اقدام به بازداشت دستکم ده شهروند در شهرهای اشنویه، سقز و بوکان کرده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در آذرماه سال جاری دستکم چهار شهروند در اشنویه، یک شهروند در سقز و پنج شهروند در بوکان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
آٰٰژانس خبری کُردپا گزارش کرد؛ در سحرگاه روز شنبه، بیستم آذرماه در روستای “چشمه‌گُل” از توابع بخش مرکزی اشنویه، شهرام طایی ٢٣ ساله فرزند اسماعیل، اهوند پیروتی ٢۵ ساله فرزند رسول، محمد طایی ۴٠ ساله فرزند رحمان و سلیم طایی ۵٠ ساله فرزند عبدالله از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
مأموران اطلاعاتی به روال گذشته “بدون برگه قضایی” و در “اقدامی رعب‌آور” به منازل مسکونی شهروندان حمله‌ور شده و برخی از وسایل شخصی آنان نظیر کتاب، جزوه و موبایل را با خود بردند.
همچنین روز یکشنبه ۱۴ آذرماه، هم یک نوجوان سقزی به نام طاها حمزه‌ای در محل کارش، به علت خالکوبی تصویر دکتر عبدالرحمان قاسملو، دبیر کل پیشین حزب دمکرات کردستان ایران بر روی گردنش، توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات ایران بازداشت شده و پس از چندین روز بازجویی و درحالی‌که اثار شکنجه بر بدن وی نمایان بوده از بازداشتگاه اطلاعات آزاد شده است.
از سوی دیگر نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات اخیراً حداقل ۵ جوان ساکن روستای کوچک «قره گول» از توابع بخش سیمینه در شهرستان بوکان را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده‌اند که هویت یکی از آنها «هیوا قادری‌اقدم» اعلام شده است.
تاکنون از محل نگهداری و اتهامات وارده اطلاعی کسب نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر