۱۳۹۵ آذر ۲۲, دوشنبه

دهمین روز از اعتصاب غذا؛ بهنام موسیوند به بیمارستان منتقل شد


بهنام موسیوند

روز جاری، بهنام موسیوند، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، در پی وخامت حال ناشی از ده روز اعتصاب غذا، به بیمارستان انتقال یافت.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهنام موسیوند که در اعتراض به عدم پاسخ گویی مسئولان به درخواست آرش صادقی و بی توجهی به وضعیت این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا، از روز شنبه سیزدهم آذرماه در اعتصاب غذای تر به سر می برد، امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه، در پی درد شدید در ناحیه شکم و وخامت حال به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل شده است.
مسئولان زندان رجایی شهر از دریافت نامه اعتصاب غذای بهنام موسیوند امتناع کرده و این مسأله موجب شده که وی از حق درمان در بهداری و معاینات روزانه محروم بماند. این درحالی است که این زندانی سیاسی از نوعی بیماری روده رنج می‌برد و تداوم اعتصاب غذا و عدم رسیدگی درمانی وضعیت وی را وخیم تر می سازد.
گفتنی است که فشار خون این زندانی ۸ روی ۶ اعلام شده است.
شایان ذکر است، آرش صادقی که در اعتراض به نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان‌ماه، اقدام به اعتصاب غذا کرده است، هم اکنون در پنجاهمین روز اعتصاب، در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد.
بهنام موسیوند، فعال مدنی، در پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۳ در محل کار خود بازداشت و پس از مدتی با تبدیل قرار بازداشت آزاد شد. وی سپس از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، در طی حکمی که ۳۱ مردادماه سال ۱۳۹۴ ابلاغ شد، به ۱۸ ماه حبس محکوم‌ گردید. این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ریاست قاضی پورعرب به سه سال حبس تعزیری تغییر پیدا کرد.
این فعال مدنی ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۵ جهت تحمل سه سال حبس خود، به زندان اوین مراجعه کرد و در تاریخ ۲۶ خردادماه، از قرنطینه بند ۴ به بند ۸ زندان اوین انتقال یافت.
وی در مهرماه سال جاری از بند هشت اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه زندانی سیاسی بهنام موسیوند دچار درد شدیدی در ناحیه شکم شده و حالش به وخامت گرائید.وی توسط زندانیان به بهداری زندان رجایی شهر منتقل و از آنجا به بیمارستانی بیرون از زندان منتقل شد.
بهنام موسیوند در مدت اعتصاب غذا از خوردن قند وچای و نمک خودداری می کرد و به بیماری های معده و روده نیز مبتلا بوده و نیاز به عمل جراحی داشت.آخرین فشار خون وی ۸ روی ۶ گزارش شده است .از وضعیت کنونی وی اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر