۱۳۹۵ آذر ۲۳, سه‌شنبه

بازداشت مجدد فرید آزموده، زندانی سیاسی، پس از آزادی


فرید ازموده

فرید آزموده، زندانی سیاسی، علیرغم سپری کردن حکم پنج سال حبس تعزیری و دریافت نامه آزادی، هم اکنون در زندان رجایی شهر نگهداری می شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرید آزموده، زندانی سیاسی که پیش تر در اردیبهشت ماه سال جاری با پایان حکم پنج سال حبس تعزیری از زندان رجایی شهر آزاد شده بود، پس از چندی به به دلیل عدم احتساب شانزده ماه بازداشت در انفرادی، به زندان احضار و بازداشت شده و هم اکنون در بند ۴ در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر به سر می برد.
این زندانی سیاسی در نامه ای خطاب به نماینده ویژه حقوق بشر سازمان ملل که نسخه ای از آن در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، عنوان می دارد: “به بهانه تسویه کامل بنده را به زندان احضار نمودند که در هنگام ورود به زندان توسط زندانبانان و با دستور دادستان نظامی تهران مجددا بازداشت شدم و عنوان نمودند که بنا به دستور دادستان نظامی ایام بازداشت و انفرادی شما که به مدت ۱۶ماه را محاسبه نمی کنند و می بایست مجددا این ایام را در زندان سپری کنم.”
فرید آزموده، زندانی سیاسی، در خردادماه ۱۳۹۰ توسط نیروهای امنیتی – انتظامی بازداشت و از سوی دادگاه نظامی به اتهام «همکاری با سازمان مجاهدین خلق» به پنج سال حبس تعزیری محکوم می‌شود.
وی پرونده خود را این‌گونه شرح می‌دهد که در سال ۱۳۸۸ من که یک افسر سپاه بودم و همچنین در یک مغازه کار، چاپ و تبلیغات انجام می‌دادم، یک ایمیل نا‌شناس دریافت کردم که از من خواسته بودند آرم سازمان مجاهدین را روی تی شرتهای سفارشی چاپ کنم؛ اما من هیچ‌وقت این کار را انجام ندادم. پس‌ازآن در سال ۱۳۸۹ از سوی حفاظت اطلاعات سپاه تماس می‌گیرند و چندین بار من را برای بازجویی احضار کرده و بعد از مدتی‌‌ رها می‌کنند تا اینکه در سال ۱۳۹۰ دوباره من را بازداشت کرده و پرونده‌ام را به جریان می‌اندازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر