۱۳۹۵ آذر ۲۴, چهارشنبه

ممانعت از اعزام نوید خانجانی به پزشکی قانونی در زندان رجایی شهر کرج


 Image result for ‫ممانعت از اعزام نوید خانجانی به پزشکی قانونی در زندان رجایی شهر کرج‬‎

روز گذشته مقامات زندان رجایی شهر کرج از اعزام نوید خانجانی فعال حقوق بشر محبوس در این زندان به دلیل خودداری از پوشیدن «لباس آلوده زندان» همینطور نپذیرفتن استفاده از دستبند و پابند ممانعت به عمل آوردند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۲۳ آذر، مسئولان زندان رجایی شهر کرج از اعزام نوید خانجانی فعال حقوق بشر محبوس در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، ببه پزشکی قانونی ه دلیل نپوشیدن «لباس آلوده زندان» و نپذیرفتن استفاده از دستبند و پابند ممانعت بعمل آوردند.
آقای خانجانی که در حال حاضر چهارمین سال حبس خود را سپری می کند، پیش از این درپی کاهش وزن شدید و عوارض دیگر در بیمارستان بستری شده بود.
نوید خانجانی مسئول سابق کمیته حقوق تحصیل در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و موسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی است که در اسفندماه ۸۸ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و حدود ۲ ماه در زندان به سر برد. وی سپس از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری و چهارصد هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.
اتهامات وی «نشر اکاذیب»، «تشویش اذهان و تبلیغ علیه نظام به واسطهٔ انتشار اخبار و گزارش‌ها و انجام مصاحبه با تلویزیون و رادیوهای بیگانه»، و عضویت در جمعیت های غیرقانونی عنوان شده بود.
نوید خانجانی فعال حقوق بشر محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج که پیش از این به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود با اعمال ماده ۱۳۴ و «تجمیع احکام» با کاهش حکم سابق به ۵ سال حبس تعزیری مواجه شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر