۱۳۹۵ آذر ۲۳, سه‌شنبه

تخریب منازل و تیر اندازی نیروهای انتظامی به مردم زاهدان



ماموران شهرداری به همراه نیروی انتظامی در زاهدان با تیراندازی و تهدید مردم فقیر حاشیه شهر زاهدان اقدام به تخریب خانه های آنها کرد.
به گزارش کمپین  دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از فعالین بلوچ، ماموران دولت می گویند برای “رفع تصرف اراضی منابع طبیعی” اقدام کرده اند. مردم اما می گویند که “این زمین ها را از افراد دیگری خریده ایم و قولنامه خرید داریم و فیش آب و برق شهری به نام ما صادر شده است”.
مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی با انتقاد از تخریب منازل مردم در خطبه های نماز جمعه ۵ آذر گفت:”وقتی منازل این افراد را در این فصل سرما تخریب کنیم، اینها کجا باید بروند؟”
نتایج پژوهشی که وزارت راه و شهرسازی ایران انجام داده است،استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست فقر مسکن را دارد. نزدیک به دو سوم (۷۳ درصد) خانوارهای این استان زیر خط فقر مسکن نیز قرار دارند.
از سوی دیگر مدیر کل منابع طبیعی و آب خیزداری سیستان و بلوچستان تهدید کرده که “روند رفع تصرفات با شدت و قوت ادامه خواهد داشت” شدتی که این مسئول از آن سخن می گوید گویا فراتر از آن چیزی است که مردم محله های حاشیه شهر زاهدان تصور می کردند.
صبح روز جاری ماموران برای پرا کنده کردن تجمع ده ها نفر از مردم مناطقی که خانه هایشان در حال تخریب است اقدام به تیراندازی هوایی کردند. و گزارشهای نیز از درگیری ماموران با مردم و زخمی شدن تعدادی از آنها نیز وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر