۱۳۹۵ آذر ۲۳, سه‌شنبه

ضرب و شتم بهنام موسیوند و ممانعت از رسیدگی درمانی به این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا


۵۵بهنام موسیوند

بهنام موسیوند، زندانی سیاسی که در حمایت از آرش صادقی در یازدهمین روز از اعتصاب غذا قرار دارد، روز گذشته در حین اعزام به بیمارستان از سوی مأموران زندان مورد ضرب و شتم قرارگرفته و بدون رسیدگی درمانی از بیمارستان به زندان رجایی شهر منتقل‌شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بهنام موسیوند که در اعتراض به عدم پاسخ‌گویی مسئولان به درخواست آرش صادقی و بی‌توجهی به وضعیت این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا، از روز شنبه سیزدهم آذرماه در اعتصاب غذای تر به سر می‌برد، روز دوشنبه ۲۲ آذرماه، در پی درد شدید در ناحیه شکم و وخامت حال به بهداری زندان منتقل‌شده و پزشکان بهداری خواستار اعزام وی به بیمارستان شده‌اند. این زندانی سیاسی در شعبه اعزام، مقابل دفتر رئیس زندان، به دلیل نپوشیدن لباس زندان و دستبند و پابند از سوی مأموران زندان مورد ضرب و شتم شدید قرارگرفته و نهایتاً به بیمارستان رجایی کرج منتقل‌شده است.
در بیمارستان یکی از پرسنل‌های نیروی انتظامی به نام مهران قادری، از انجام آزمایشات پزشکی برای بهنام موسیوند جلوگیری کرده و این زندانی سیاسی پس از شش ساعت، بدون رسیدگی درمانی به بند بازگردانده شده است.
شایان‌ذکر است، مسئولان زندان رجایی شهر از دریافت نامه اعتصاب غذای بهنام موسیوند امتناع کرده و این مسأله موجب شده که وی از حق درمان در بهداری و معاینات روزانه محروم بماند. این در حالی است که این زندانی سیاسی از نوعی بیماری روده رنج می‌برد و تداوم اعتصاب غذا و عدم رسیدگی درمانی وضعیت وی را وخیم‌تر می‌سازد.
وی پس از یازده روز اعتصاب غذا با افت شدید فشار (۸ روی ۶) مواجه می باشد.
شایان ذکر است، آرش صادقی که در اعتراض به نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان‌ماه، اقدام به اعتصاب غذا کرده است، هم اکنون در پنجاهمین روز اعتصاب، در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد.
بهنام موسیوند، فعال مدنی، در پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۳ در محل کار خود بازداشت و پس از مدتی با تبدیل قرار بازداشت آزاد شد. وی سپس از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، در طی حکمی که ۳۱ مردادماه سال ۱۳۹۴ ابلاغ شد، به ۱۸ ماه حبس محکوم‌ گردید. این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ریاست قاضی پورعرب به سه سال حبس تعزیری تغییر پیدا کرد.
وی در مهرماه سال جاری از بند هشت اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر