۱۳۹۵ اسفند ۱۸, چهارشنبه

آخرین لیست زندانیان بند زنان زندان اوین


Image result for ‫آخرین لیست زندانیان بند زنان زندان اوین‬‎


 در بند زنان زندان اوین موسوم به بند نسوان که بسیاری از زندانیان آن مادرانی رنج کشیده هستند هم‌چنان امکان تماس تلفنی برای زندانیان فراهم نیست، ملاقات‌های آن‌ها محدود است و مشکلات محیطی بسیاری در این محل به چشم میخورد، گزارش پیش رو به اسامی، وضعیت و اتهامات ۳۱ زن زندانی سیاسی – امنیتی در این زندان اختصاص دارد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در حال حاضر ۳۱ زندانی عمدتا سیاسی، عقیدتی و امنیتی در بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شوند.
اسامی این زندانیان به همراه جزئیات احراز شده توسط هرانا در پی می آید:

۱- زهرا شریفی (آقا عبدالحسین تهرانی) ۴۴ ساله

بدون عکس
بدون عکس
اتهام: توهین به مقدسات
محکومیت: بلاتکلیف
توضیحات: در اسفندماه سال ۹۴ بازداشت و بعد از نگهداری ۴۵ روزه در سلول انفرادی در بند ۲۰۹ به بند زنان منتقل شد.

۲- آفرین چیت ساز ۴۲ ساله (در بیمارستان بستری است)

آفرین چیت ساز
آفرین چیت ساز
اتهام: اجتماع و تبانی علیه نظام
محکومیت: ۲ سال حبس
توضیحات: در بهمن ماه سال ۹۴ بازداشت شد و بعد از یک ماه و نیم تحمل سلول انفرادی در بند ۲-الف سپاه به بند زنان منتقل شد.

۳- مریم (نسیم) نقاش زرگران ۳۸ ساله /مجرد

مریم نقاش زرگران
اتهام: اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق برگزاری کلیسای خانگی
محکومیت: ۴ سال حبس
توضیحات: اولین بار در اسفندماه ١٣٨٩ به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. مدتی بعد از سوی پلیس امنیت به صورت تلفنی احضار، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. خانم زرگران بدون هیچ گونه تفهیم اتهامی از زندان اوین به ساختمان وزرا منتقل شد وبه مدت ۵ شبانه روز بدون بدوی ترین امکانات بهداشتی در این مکان بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت. وی توسط قاضی مقیسه، ریاست شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. به دلیل ابتلا به بیماری ASD حدودا ٩ سال قبل تحت جراحی قلب قرار گرفت و نیاز مبرم به مراقبت های ویژه و مستمر پزشکی دارد. در آخرین تحول پرونده، به مدت حبس این نوکیش مسیحی زندانی، ۴۲ روز «به دلیل غیبت در زمان مرخصی» اضافه شده است.

۴- لیلا سبزعلی جماعت ۳۵ ساله /مادر

لیلا سبزعلی جماعت
اتهام: توهین به مقدسات
محکومیت: ۱ سال حبس و ۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی
توضیحات: در تاریخ شانزدهم مهرماه سال ۹۲ بازداشت شد و بعد از ۸ روز نگهداری در بند ۲ الف با قید کفالت آزاد شد. در سال ۹۳ توسط قاضی احمدزاده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب حکم حبس و جریمه خود را دریافت کرد. مورخ دوم مرداد سال ۹۵ خود را به زندان اوین معرفی و به بند نسوان منتقل شد. از مرخصی و آزادی مشروط محروم است.

۵- بهناز ذاکری انصاری ۵۵ ساله /مادر

بهناز ذاکری انصاری
اتهام: محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق
محکومیت: ۱۰ سال حبس
توضیحات: در خردادماه ۹۱ بازداشت شد و به مدت حدود ۶ ماه در سلول انفرادی ۲ الف و سپس به بند نسوان منتقل شد. این شهروند دوتابعیتی ایرانی-دانمارکی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب توسط قاضی مقیسه به حبس محکوم شد. از بیماری عصبی و فایبرملوژی رنج می برد.

 ۶- آتنا (فاطمه) دائمی ۲۹ ساله /مجرد

آتنا دائمی
اتهام: اجتماع و تبانی علیه نظام، توهین به رهبری
محکومیت: ۷ سال حبس
توضیحات: در تاریخ ۲۹ مهرماه ۹۳ بازداشت شد و بعد از نگهداری به مدت ۸۶ روز در سلول انفرادی بند ۲-الف مورخ ۲۴ دی ماه به بند نسوان منتقل شد. در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۹۴ توسط قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۱۴ سال حبس محکوم شد. ۲۶ بهمن ۹۴ تودیع وثیقه ۵۵۰ میلیون تومانی آزاد شد و هفتم مهرماه ۹۵ حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۷ سال تقلیل یافت. مورخ ششم آذرماه بدون دریافت احضاریه در منزل پدری بازداشت و در اجرای احکام اوین اعمال ماده ۱۳۴ و حکم نهایی ۵ سال حبس به صورت شفاهی به وی اعلام شد، اما هنوز در پرینت زندان ثبت نشده است.

۷- نوشین دخت میر عبدالباقی ۶۴ ساله /مجرد

بدون عکس
اتهامات: اقدام علیه امنیت ملی (۲مرتبه)، اجتماع و تبانی علیه نظام (۲مرتبه)، توهین به مقدسات (دومرتبه)، تبلیغ علیه نظام (دو مرتبه) و نشر اکاذیب (۲ مرتبه)
محکومیت: ۳۴ سال و ۹ ماه حبس
توضیحات: در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۳ توسط نهاد اطلاعات بازداشت و بعد از یک ماه به بند زنان منتقل شد. در اردیبهشت همان سال با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی موقتا تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد. اما به دلیل اینکه تا قبل از برگزاری دادگاه مجددا به فعالیت های خود ادامه داده بود، قاضی احمدزاده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، هر اتهام را دوبار برای وی محاسبه کرد. مورخ ۲۵ مهرماه سال ۹۵ مجددا بازداشت و به بند نسوان منتقل شد. از بیماری اسکیزوفرنی رنج می برد و در سال ۸۱ به دلیل همین بیماری در بیمارستان بستری بوده است. به دلیل کهولت سن و بیماری حکم عدم توان تحمل حبس برایش صادر شده، اما همچنان در زندان نگهداری می شود.

۸- نرگس محمدی ۴۵ ساله /مادر

نرگس محمدی
اتهامات: اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام (در پرونده پیشین)، تشکیل گروه غیرقانونی لگام، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام (پرونده اخیر)
محکومیت: ۱۶ سال حبس بعلاوه ۶ سال حبس از پرونده پیشین
توضیحات: در خردادماه ۸۹ بازداشت و تا تیرماه در بند ۲۰۹ در سلول انفرادی بود. وی سپس با تودیع وثیقه  ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. در سال ۹۰ به ۱۱ سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال کاهش یافت. در اردیبهشت ماه سال ۹۳ مجددا بازداشت و برای او پرونده جدیدی تشکیل شد. مورخ پانزدهم اردیبهشت باردیگر بازداشت و به بند نسوان منتقل شد. خانم محمدی از بابت اتهامات در پرونده اخیر به به ۱۶ سال حبس دیگر محکوم شد. هفته ای یک بار با فرزندانش تماس تلفنی دارد وبه بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است.

۹- ریحانه حاج ابرهیم دباغ ۳۵ ساله

ریحانه حاج دباغ
محکومیت: ۱۵ سال حبس و تبعید
اتهامات: محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام
توضیحات: از دی ماه ۸۸ در زندان است. در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی به حبس و تبعید محکوم شد. در تیرماه ۹۵ درخواست اعاده دادرسی وی در شعبه ۴۱ دیوان پذیرفته و در تاریخ ۲۰ شهریور ۹۵ به شعبه ۲۱ ارجاع شده است. خانم دباغ که از بیماری کولیت روده رنج می برد، سابقه تبعید به زندان های ندامتگاه زنان قرچک و رجایی شهر کرج را نیز دارد. همسر وی احمد دانشپور و پدر شوهرش محسن دانشپور در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری شده و طبق پرینت تعیین وضعیت زندان همچنان در بازداشت موقت هستند. بنا به گفته مقامات قضایی پرونده احمد مفقود شده، اما بر اساس بدل دادنامه که در اختیار دادستانی است، حکم محسن، اعدام بعلاوه ۲ سال حبس و احمد به اعدام محکوم شده است.

۱۰- مریم اکبری منفرد ۴۱ ساله /مادر

مریم اکبری منفرد
محکومیت: ۱۵ سال حبس
اتهام: محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق
توضیحات: در تاریخ دهم دی ماه ۸۸ بازداشت شد و ۲ ماه را در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ گذراند. سپس به بند متادون درمانی (زندانیان معتاد) منتقل و پس از آن در اسفندماه ۸۸ به بند نسوان انتقال داده شد. در مهر ۸۹ به زندان رجایی شهر کرج و پس از آن در اردیبهشت ۹۰ به ندامتگاه زنان قرچک تبعید شد. خانم اکبری که از بیماری های تیروئید و آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) رنج می برد، در اواخر اردیبهشت ۹۰ به بند عمومی زنان در اوین منتقل شد. از مرخصی محروم بوده، مادر سه فرزند است و برادر وی با نام رضا اکبری منفرد در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شود.

۱۱- فاطمه مثنی ۴۷ ساله /مادر

بدون عکس
محکومیت: ۱۵ سال حبس
اتهام: بغی و محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق
توضیحات: مورخ ۹ بهمن ماه سال ۹۱ توسط نهاد اطلاعات بازداشت و مدت ۷۵ روز در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ نگهداری، سپس به بند نسوان منتقل شد. در تاریخ ۲۳ دی ماه ۹۲ با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد. خانم مثنی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب توسط قاضی احمدزاده همراه همسرش حسن صادقی هر کدام به ۱۵ سال حبس محکوم شدند. هشتم مهرماه سال ۹۴ جهت اجرای حکم حبس بازداشت و مجددا به بند نسوان منتقل شد. وی در سن ۱۳ سالگی نیز همراه خانواده اش مدت دوسال و نیم متحمل حبس شده بود و در زمان بازداشت اولیه در سال ۹۱، پسر نوجوانش همراه آنها بازداشت شده بود. در حال حاضر مغازه آقای صادقی مصادره شده و ستاد فرمان امام قصد مصادره منزل مسکونی آنان را نیز دارد. پسر و دختر وی در همین منزل مسکونی، همراه مادربزرگ بیمارشان که در دهه شصت متحمل ۵ سال حبس شده، زندگی می کنند. خانم مثنی از مرخصی محروم بوده و از بیماری های کولیت روده و میگرن شدید عصبی رنج می برد.

۱۲- زهرا زهتاب چی ۴۷ ساله /مادر

زهرا زهتاب چی
محکومیت: ۱۰ سال حبس
اتهام: بغی و محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق
توضیحات: در روز ۲۴ مهرماه ۹۲ با همسر و دخترش بازداشت و بعد از تحمل ۱۴ ماه سلول انفرادی در بند ۲۰۹ به بند نسوان منتقل شد. در تاریخ ۱۷ آذر سال ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۲ سال حبس محکوم شد که این حکم بعد از یک سال با اعمال ماده ۱۳۴ به ۱۰ سال تقلیل یافت. نامبرده از مرخصی محروم است.

۱۳-مهوش شهریاری ثابت ۶۴ ساله /مادر

مهوش شهریاری ثابت
محکومیت: ۱۰ سال حبس
اتهام: عضویت در هیئت یاران ایران (تشکل بهایی)
توضیحات: در تاریخ ۱۵ اسفند ۸۶ در شهر مشهد بازداشت شد و بعد از تحمل ۱۳ ماه سلول انفرادی در شهر مشهد، به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و مدت ۲۷ ماه در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ این زندان نگهداری شد. در مردادماه سال ۸۹، قاضی مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، وی را به ۲۰ سال حبس محکوم کرد و روز بعد به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. در اردیبهشت سال ۹۰ در تبعیدی دیگر به ندامتگاه زنان قرچک انتقال یافت و بعد از یک هفته به بند نسوان زندان اوین منتقل شد. در این مدت حبس تنها یک بار به مرخصی اعزام شده و در سال ۹۴ حکم ۲۰ سال حبس او به ۱۰ سال کاهش یافت.

۱۴- فریبا کمال آبادی ۵۵ ساله /مادر

فریبا کمال آبادی
محکومیت: ۱۰ سال حبس
اتهام: عضویت در هیئت یاران ایران (تشکل بهایی)
توضیحات: در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۸۷ در تهران بازداشت و مدت ۲۷ ماه در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ نگهداری شد. مردادماه سال ۸۹ به همراه ۶ تن دیگر از اعضای هیئت یاران ایران در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب توسط قاضی مقیسه به ۲۰ سال حبس محکوم شد و روز بعد همراه مهوش شهریاری به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. در اردیبهشت سال ۹۰ در تبعیدی دیگر به ندامتگاه زنان قرچک انتقال یافت و بعد از یک هفته به بند نسوان زندان اوین منتقل شد. در سال ۹۴ با اعمال ماده ۱۳۴ حکم وی به ۱۰ سال حبس تقلیل یافت. خانم کمال آبادی که از بیماری دیسک کمر در رنج است، در این مدت حبس تنها یکبار توانست از مرخصی استفاده کند که به دلیل دیدار با فائزه هاشمی، این مرخصی با حواشی زیادی همراه شد.

۱۵- الهام برمکی ۴۷ ساله /مادر

بدون عکس
محکومیت: ۱۰ سال حبس
اتهام: جاسوسی
توضیحات: هفتم دی ماه سال ۹۰ در خیابان بازداشت و مدت ۳ ماه را در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ گذراند. سپس با قید کفالت موقتا آزاد شد. خانم برمکی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب توسط قاضی مقیسه به ۱۰ سال حبس و جریمه های ۲۵ هزار یورویی، ۷۰ هزار دلار و ۴۰ میلیون تومان و در کل حدودا ۳۰۰ میلیون تومان، محکوم شد. در تاریخ ۲ مرداد ۹۱ مجددا بازداشت و مدت ۱۴ ماه را در بند ۲۰۹ در سلول انفرادی گذراند و در هفتم مهرماه ۹۲ به بند نسوان منتقل شد. وی که مادر یک فرزند در کشور قبرس است، دارای تابعیت قبرسی نیز بوده و از بیماری های دیسک کمر و آرتروز رنج می برد.

۱۶- رویا صابری نژاد نوبخت ۵۲ ساله /متاهل

رویا صابری نوبخت
محکومیت: ۴ سال حبس
اتهامات: توهین به مقدسات و توهین به سران سه قوه
توضیحات: مورخ ۶ مهر ۹۲ در شیراز بازداشت و به بند ۲-الف سپاه در زندان اوین منتقل و به مدت دوماه در سلول انفرادی نگهداری شد. سپس به ندامتگاه زنان قرچک تبعید شد. نامبرده مدت یک سال ونیم شامل شش ماه در بند قرنطینه، در این زندان به سر برد. نهایتا خانم صابر در خرداد ماه ۹۴ به بند نسوان زندان اوین منتقل شد. این زندانی که تبعه انگلیس بوده و همسرش مقیم این کشور است در دادگاه بدوی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۱۸ سال و سه ماه . یک روز حبس محکوم شده بود. اما این حکم به ۴ سال تقلیل یافت. وی که از بیماری اعصاب و روان رنج می برد، تاکنون از مرخصی محروم بوده است.

۱۷- نگارا کریم اُوا ۳۹ ساله /مادر

بدون عکس
محکومیت: ۴ سال و دوماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق
اتهام: نامشخص
توضیحات: خانم کریم اُوا اهل کشور آذربایجان بوده و در دی ماه ۹۲ در شهر مشهد بازداشت شد و روز بعد به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و مدت یک سال و سه ماه در این بند نگهداری شد. وی در تاریخ ۱۵ تیر ۹۵ به بند نسوان انتقال یافت. این زندانی برای همراهی دخترش از کشور ایران به کشور ترکمنستان به ایران سفر کرده بود. وی دارای دو فرزند خردسال است که در کشور ترکمنستان ساکن هستند و مدت دوسال است که با آنها ملاقاتی نداشته.

۱۸- زهرا (نادره) راستگو ۵۵ ساله

بدون عکس
محکومیت: دوسال حبس
اتهام: توهین به مقدسات از طریق تدریس عرفان حلقه
توضیحات: در دی ماه سال ۹۲ در اسلامشهر بازداشت و بعد از ۵ روز به بند ۲-الف منتقل شد. وی مدت ۱۵ روز در این بند نگهداری شد و با قید کفالت، موقتا تا زمان برگزای دادگاه، آزاد شد. قاضی احمدزاده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب وی را به دوسال حبس محکوم کرد و در تاریخ ۱۷ شهریور ۹۵ جهت اجرای حکم بازداشت و روانه بند نسوان شد.

۱۹- الهام فراهانی ۵۵ ساله /مادر

الهام فراهانی
محکومیت: ۴ سال حبس
اتهام: تبلیغ علیه نظام از طریق عضویت در تشکیلات بهایی
توضیحات: در تاریخ ۲۱ تیرماه ۹۱ بهمراه همسرش عادل نعیمی بازداشت شد. کمتر از ۱۰ روز بعد فرزند آنها شمیم نعیمی نیز دستگیر شد. وی مدت دوماه در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری شد، سپس با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی همراه پسرش موقتا آزاد شد. خانم فراهانی، همسر و فرزندش در یک جلسه دادگاه «پنج دقیقه‌ای» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. عادل نعیمی به ۱۰ سال و فرزند آن‌ها شمیم به سه سال حبس محکوم شد. درحال حاضر به دلیل عمل جراحی آرنج در بیمارستان جم تهران بستری است. مردان این خانواده که در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شوند، مدت ۲ ماه است که به دلیل خودداری از پوشیدن لباس های آلوده زندان بهمراه دستبند و پابند، موفق به ملاقات زندان به زندان با خانم فراهانی نشده اند.

۲۰- مریم النگی ۵۴ ساله

بدون عکس
محکومیت: ۲ سال حبس
اتهام: هواداری از سازمان مجاهدین خلق
توضیحات: مورخ ۱۹ مهرماه ۸۸ بازداشت و در تاریخ ۲۵ آذر ۸۸ با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد. قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، وی را به ۲ سال حبس محکوم کرد. در روز پنجم مردادماه سال جاری بدون احضاریه قبلی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین روانه شد. همسر وی محسن دگمه چی بود که با اتهامات مشابه در زندان نگهداری می شد و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

۲۱- آمنه جابری ۵۴ ساله /مادر (در بیمارستان بستری است)

بدون عکس
محکومیت: ۲ سال حبس و ۳۵ میلیون تومان جریمه نقدی
اتهام: توهین به مقدسات از طریق تدریس عرفان حلقه
توضیحات: مورخ ۱۷ دی ماه ۹۲ در شهر دماوند بازداشت شد و سپس به بند ۲-الف سپاه منتقل شد. وی بعد از ۸ روز تحمل سلول انفرادی با تودیع وثیقه ۱۳۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد. قاضی احمدزاده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب او را به دوسال حبس محکوم کرد و در تاریخ نهم تیرماه ۹۵ جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به بند نسوان منتقل شد.

۲۲- آزیتا رفیع زاده ۳۵ ساله /مادر

آزیتا رفیع زاده
محکومیت: ۴ سال حبس
اتهام: اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در دانشگاه آنلاین بهایی
توضیحات: در تاریخ یکم خرداد سال ۹۰ ماموران امنیتی به منزل مسکونی وی و همسرش یورش بردند، اما بدون بازداشت آنها، اقدام به توقیف تعدادی از وسایل الکترونیکی ارتباطی آنها نمودند. پس از آن خانم رفیع زاده یک مرتبه به دفتر پیگیری نهاد اطلاعات احضار شد و در مهرماه سال ۹۰ پرونده نامه منع تعقیب دریافت کرد. اما در اسفندماه ۹۰ این پرونده دوباره به جریان افتاد و پس از احضار به دادسرای شهید مقدس زندان اوین، با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد. در خرداد سال ۹۳، قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، این شهروند بهایی را به ۴ سال حبس محکوم کرد. خانم رفیع زاده مورخ ۳ آبان ۹۴ جهت اجرای حکم خود را به زندان اوین معرفی کرد. همسر وی با نام پیمان کوشک باغی که مشغول تحمل ۵ سال حبس در زندان رجایی شهر کرج است، مدت ۲ ماه است به دلیل خودداری از پوشیدن لباس های آلوده زندان بهمراه دستبند و پابند، از ملاقات زندان به زندان محروم مانده است. این زوج زندانی دارای یک فرزند پسر ۶ ساله هستند.

۲۳- نسیم باقری ۳۵ ساله /مجرد

نسیم باقری
محکومیت: ۴ سال حبس
اتهام: اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در دانشگاه آنلاین بهایی
توضیحات: مورخ اول خرداد سال ۹۵، ماموران امنیتی به خانه وی یورش بردند و بدون بازداشت وی، تنها اقدام به توقیف وسایل الکترونیکی ارتباطی وی نمودند. این شهروند بهایی روز بعد جهت بازجویی به دفتر پیگیری نهاد اطلاعات احضار شد. در اسفندماه سال ۹۱ به دادسرای شهید مقدس زندان اوین فراخوانده شد و با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد. مورخ ۱۶ مهر سال ۹۲، قاضی مقیسه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران وی را به ۴ سال حبس محوم کرد و در تاریخ هفتم اردیبهشت سال ۹۳ جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به بند نسوان زندان اوین منتقل شد. خانم باقری از بیماری تیروئید رنج برده و از مرخصی محروم است.

۲۴- گلرخ ابراهیمی ایرایی ۳۶ ساله /متاهل

گلرخ ابراهیمی ایرایی
محکومیت: ۶ سال حبس (اعمال ماده ۱۳۴ و اجرای ۵ سال از این حکم به طور شفاهی به وی در اجرای احکام اعلام شده، اما هنوز در پرینت وضعیت وی درج نشده است.)
اتهامات: توهین به مقدسات، اجتماع و تبانی علیه نظام
توضیحات: درتاریخ ۱۵ شهریور سال ۹۳ به همراه همسرش آرش صادقی بازداشت و دو روز در خانه امن سپاه نگهداری و سپس بعد از تحمل ۲۰ روز سلول انفرادی در بند ۲-الف سپاه با تودیع وثیقه ۸۰ میلیون تومانی آزاد شد. قاضی صلواتی وی را درحالی که در بیمارستان تحت عمل جراحی بود، به طور غیابی به ۶ سال حبس محکوم کرد. ماموران سپاه ثارالله در تاریخ سوم آبان ماه سال جاری بدون احضاریه کتبی جهت اجرای حکم حبس بازداشت کردند. همسر وی نیز پیش از او در مراجعه به اجرای احکام، بدون دریافت احضاریه کتبی برای تحمل ۱۹ سال حبس بازداشت شده بود و در حال حاضر در بند۳۵۰ زندان اوین است.

۲۵- ستوده فاضل ۶۵ ساله /مادر

بدون عکس
محکومیت: ۳ سال حبس
اتهام: محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق
توضیحات: در اسفندماه سال ۸۸ بازداشت و در اردیبهشت ۸۹ به قید کفالت آزاد شد. خانم فاضل در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی به ۳ سال حبس محکوم و مورخ نهم تیرماه ۹۵ جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد. وی از بیماری های مختلف ناشی از کهولت سن از جمله فشار چشم و ضعف عضلانی رنج برده، درحالی که از مرخصی محروم بوده، منتظر برگزاری دادگاه تجدیدنظر است.
۲۶- فهیمه اعرفی ۵۴ ساله
فهیمه اعرفی
محکومیت: ۲۰ ماه حبس
اتهام: توهین به مقدسات از طریق تدریس عرفان حلقه
توضیحات: در تاریخ هشتم آبان ۹۲ بازداشت، مدت ۱۳ روز در بند دو الف و ۱۶ روز در ندامتگاه زنان قرچک نگهداری شد و سپس به قید کفالت موقتا آزاد شد. قاضی احمدزاده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب خانم اعرفی را به ۵ سال حبس محکوم و در تاریخ سوم شهریور ۹۴ جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به بند نسوان زندان اوین منتقل شد. این زندانی عقیدتی در دوازدهم فروردین ۹۵ مشمول عفو شده و تاریخ آزادی وی ۲۷ اسفند ۹۵ تعیین شده است.

۲۷- لیلا جعفری ۳۶ ساله /مادر

لیلا جعفری
محکومیت: ۲ سال حبس
اتهام: توهین به مقدسات از طریق تدریس عرفان حلقه
توضیحات: در تاریخ ۲۴ آذرماه ۹۲ بازداشت و بعد از تحمل ۱۱ روز سلول انفرادی در بند ۲-الف زندان اوین با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتا ازاد شد. قاضی احمدزاده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، وی را به دو سال حبس محکوم کرد و نامبرده در تاریخ هجدهم خرداد سال جاری، جهت اجرای حکم حبس خود را به زندان اوین معرفی نمود.

 ۲۸- هاله غلامی

بدون عکس
محکومیت : در انتظار محاکمه است / قرار وثیقه صادر شده
اتهام : عضویت در تشکیلات بهایی
توضیحات : بعد از تحمل ۳۵ روز سلول انفرادی هفته گذشته از بند ۲۰۹ به این بند منتقل شده

۲۹- مژده حیدری

بدون عکس
محکومیت : در انتظار صدور حکم است
اتهام : فعالیت در شبکه های مجازی (تلگرام)
توضیحات: بعد از سه روز بازداشت در بند ۲۴۱ (حفاظت اطلاعات قوه قضاییه) از هفته قبل به این بند منتقل شده

۳۰- یک زندانی با اتهامات مالی با هویت نامعلوم (از چهارماه پیش در این بند است)

۳۱- یک زندانی اهل تاجیکستان با هویت نامعلوم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر