۱۳۹۶ فروردین ۱۰, پنجشنبه

نماینده آمریکا در سازمان ملل : سیاستمداران با در نظر گرفتن منافع خود در سال ۸۸ از حمایت معترضین ایرانی خودداری کردند



نیکی هیلی، نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل متحد، با اشاره وقایع سال ۸۸ در ایران، از نقض گسترده حقوق بشر و بی‌توجهی سیاستمداران بین‌المللی در آن دوران سخن گفت.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیکی هیلی ضمن اشاره به مرگ ندا آقا سلطان از سوی نیروهای امنیتی در سال ۸۸ اعلام کرد: «ندا (آقا سلطان) فقط ۲۶ سال داشت که نیروهای حکومتی وی را با گلوله زدند. فیلم وی که براثر خون‌ریزی جان سپرد، در تهران پخش شد و مردم به آن واکنش نشان دادند.»
هیلی افزود: «مرگ ندا، به انقلاب سبز نیرو بخشید ولی نخبگان بین‌المللی، اولویت‌های دیگری برای ایران داشتند.»
نماینده ترامپ در سازمان ملل سیاستمداران بین‌المللی در سال ۸۸ را به خالی کردن پشت معترضین ایرانی به دلیل منافع خود متهم کرد و در ادامه گفت: «نهایتاً مرگ ندا و آرزوهای مردم ایران، نادیده انگاشته شد و بر باد رفت.»
ندا آقاسلطان یکی از ده‌ها نفری بود که در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ روز شنبه ۳۰ خرداد در محلهٔ امیرآباد تهران به ضرب گلوله کشته شد. انتشار فیلم کوتاهی از لحظات جان سپردن وی که با تلفن همراه گرفته شد، بازتاب فراوانی در رسانه‌های جهان به‌دنبال داشت.
در روزهای بعد از کشته شدن ندا آقا سلطان، اخباری منتشر شد که قاتل او یک عضو بسیج بوده‌است.
مقامات جمهوری اسلامی ایران ازجمله محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین و محمد جواد لاریجانی، رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه پیش‌ازاین ام‌ای ۶ (سرویس اطلاعاتی بریتانیا) را متهم کرده‌اند که در قتل ندا آقا سلطان دست داشته‌است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر