۱۳۹۶ فروردین ۱۰, پنجشنبه

آزیتا رفیع‌ زاده، زندانی بهایی ، با پایان مرخصی به زندان اوین بازگشت



روز چهارشنبه نهم فروردین ماه، آزیتا رفیع‌زاده، زندانی بهایی، با پایان مرخصی نوروزی به زندان اوین مراجعه کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آزیتارفیع‌زاده که پیش‌تر در سی‌ام اسفندماه ۹۵ به مرخصی نوروزی آمده بود، روز چهارشنبه نهم فروردین ۹۶ با پایان دوره مرخصی به زندان اوین بازگشت.
گفتنی است که همسر این زندانی بهایی، پیمان‌کوشک‌باغی، در زندان رجایی شهر تحمل حبس می کند و در ایام نوروز از حق مرخصی محروم بوده است.
در اواخر خردادماه سال ۱۳۹۰ به دنبال یک برنامه هماهنگ، دستگاه امنیتی برای تعطیلی موسسه علمی بهاییان، به منازل مدیران و تعدادی از اساتید این موسسه مراجعه کرد که از‌جمله منزل خانم رفیع‌زاده و همسرش، پیمان‌کوشک‌باغی نیز مورد تهاجم و تفتیش قرار گرفت و کلیه کتاب‌های اعتقادی و مکتوبات دیگر، وسایل الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی‌اش ضبط شد. این دو تن در روز بعد نیز به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در موسسه آموزشی ـ علمی بهاییان» برای بازجویی به دادسرای اوین فراخوانده شدند.
دادگاه آزیتا رفیع‌زاده و همسرش، در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ تشکیل گردید و از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام “عضویت در تشکیلات غیرقانونی بهائیت با هدف اقدام علیه امنیت کشور از طریق فعالیت غیرقانونی” در موسسه آموزشی (BIHE) به ترتیب به تحمل ۴ و ۵ سال حبس تعزیزی محکوم شدند که این حکم در مهرماه سال ۱۳۹۴ در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد.
خانم رفیع‌زاده در آبان‌ماه سال ۹۴ پس از دریافت ابلاغیه اجرای حکم، خود را به دادسرای اوین معرفی کرد.
آزیتا رفیع‌زاده متولد اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۹، کارشناس ارشد رشته کامپیوتر و مدرس موسسه آموزشی عالی بهاییان، هم‌اکنون در بند زنان زندان اوین مدت حبس خود را می‌گذراند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر