۱۳۹۶ فروردین ۳, پنجشنبه

صدور حکم دوباره زندان برای فائزه هاشمی/ اتهام: اظهار نظر درباره حسابهای بانکی آملی لاریجانی


Image result for ‫صدور حکم دوباره زندان برای فائزه هاشمی/اتهام: اظهار نظر درباره حسابهای بانکی آملی لاریجانی‬‎


فائزه هاشمی، فعال سیاسی و دختر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای دومین بار به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش کلمه، همزمان با افزایش فشار به فعالان سیاسی که فائزه هاشمی نیز در دادگاه کیفری ۲، مجتمع قضایی کارکنان دولت، شعبه ۱۰۶۰، به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این محکومیت طبق ماده ۱۸ قانون جرایم یارانه‌ای اعلام شده است.
فرشید دهقانی، رییس شعبه ۱۰۶۰ اعلام کرده که اتهامات فائزه هاشمی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به قوه قضاییه و سپاه و همچنین سیاه‌نمایی علیه نظام بوده است.
این پرونده پس از اظهارنظر فائزه هاشمی در مورد حساب‌های قوه قضاییه گشوده شده و شاکی آن نیز قوه قضاییه و سپاه هستند. اعلام حساب‌های قوه قضاییه به نام صادق آملی لاریجانی از جمله مصادیق اتهام برای این نماینده دوره پنجم مجلس است.
از دیگر مصادیق اتهامات علیه فائزه هاشمی اعلام آن است که وی گفته بود قوه قضاییه گرفتار جناح‌های سیاسی شده است.
همچنین اعلام وضعیت برادرش، مهدی هاشمی، نیز مصداق سیاه‌نمایی علیه نظام اعلام شده است.
به گزارش کلمه، فائزه هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس پنجم و از اعضای شاخص لیست کارگزاران سازندگی است. او در دوره اصلاحات روزنامه زن را راه‌اندازی کرد که با توقیف فله‌ای مطبوعات توقیف شد. وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ از هواداران میرحسین موسوی بود و پس از انتخابات نیز به اقدامات حکومت در سرکوب معترضان انتقاد کرد. فائزه هاشمی پیش از این نیز با تشکیل پرونده ای به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که در مهرماه سال ۹۱ اجرا شد و این فعال سیاسی دوران محکومیت خود را در بند نسوان زندان اوین طی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر