۱۳۹۵ اسفند ۳۰, دوشنبه

ممانعت مسئولین قضایی از اعزام مریم نقاش زرگران به مرخصی درمانی



مسئولین قضایی، از اعزام مریم نقاش زرگران، به مرخصی درمانی، علیرغم بیماری و نیاز مبرم این نوکیش مسیحی به مراقبت‌های پزشکی، جلوگیری می‌نمایند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی محبوس در بند نسوان زندان اوین می‌بایست برای جلوگیری از پیشرفت بیماری «ASD» و درمان این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گیرد؛ بااین‌حال مسئولین قضایی از اعزام وی به مرخصی درمانی خودداری می‌کنند.
گفتنی است که در شرایط نامناسب زندان و فشارهای وارده، علاوه بر این‌که بیماری این زندانی عقیدتی تشدید شده، وی دچار افسردگی و ضعف شدید جسمانی نیز گشته است.
لازم به توضیح است که دادستانی با اعطای آزادی مشروط نیز به این نوکیش مسیحی مخالفت می‌کند؛ این در حالی است که وی بیش از سه سال از دوران محکومیت چهار ساله خود را سپری کرده است. بر اساس قانون مجازات اسلامی، هرگاه زندانی یک‌سوم از حبس خود را گذرانده باشد و مسئولان زندان وی را از نظر رفتاری در طول دوران حبس تأیید کنند، وی مشمول دریافت آزادی مشروط خواهد بود.
مریم نقاش‌زرگران، ۳۵ ساله، در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» توسط نیروی انتظامی احضار و به مدت سه روز در بازداشت موقت در بازداشتگاه پلیس امنیت مستقر در خیابان وزراء نگهداری می‌شود. هم‌زمان با بازداشت وی نیروهای امنیتی به منزل وی یورش برده و بعد از تفتیش منزل، وسایل شخصی و کتاب‌های مربوط به دین مسیحیت را ضبط می‌کنند. وی پس از انتقال به زندان اوین به مدت ۱۹ روز مورد بازجویی قرار می‌گیرد و سپس با تودیع وثیقه آزاد می‌شود.


خانم نقاش‌زرگران در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره عیناً توسط دادگاه تجدیدنظر تائید می‌شود. وی از تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۹۲ در بند نسوان زندان اوین در حال سپری کردن حکم می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر