۱۳۹۶ فروردین ۱۰, پنجشنبه

ناامنی در زندان رجایی شهر؛ نقص عضو شدن یک زندانی در پی درگیری




طی روزهای اخیر و در پی درگیری‌ها و ناآرامی‌هایی در بند یک زندان رجایی شهر، یک زندانی به نام “داریوش تقیان” به دلیل ضرب‌وجرح دچار نقص عضو شده است؛ همچنین در درگیری‌های دیگری در بندهای چهار و شش، تعدادی از زندانیان به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به دستور مسئولین به انفرادی منتقل شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در پی تشویق و تحریک زندانیان عادی از سوی مسئولان رندان رجایی شهر، درگیری‌هایی در بند یک این زندان در بین زندانیان رخ داده که در جریان آن یک زندانی به نام “داریوش تقیان” به‌شدت مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته و از ناحیه بیضه دچار نقص عضو شده است.
ضرب و شتم این زندانی، از سوی دو زندانی دیگر در بند یک زندان رجایی شهر، به نام‌های “فرهاد خضری” و “داریوش سلطانی” و به تحریک و تشویق مسئولین صورت گرفته است.
از سویی دیگر، در یک درگیری دیگر در بند شش زندان رجایی شهر، تعدادی زندانی به نام‌های عباس سرمدی، مرتضی کریمی، ناصر هشترودی، پیمان احمدی و محمد آزاد، ضرب و شتم شده و از اندرزگاه شش به سلول‌های انفرادی بند ده انتقال یافتند.
این زندانیان به خاطر تنش و درگیری با “محمد جعفری” که ارتباط نزدیکی مسئولان زندان ازجمله “داریوش امیریان” دارد، همچنان در انفرادی زندان نگهداری می‌شوند.
در بند چهار نیز طی روزهای گذشته میان زندانیان درگیری رخ داده که آسیب جدی از آن گزارش نشده است.
درگیری و خشونت در زندان رجایی شهر کرج اتفاقی سابقه‌دار است و باندهای مافیایی فعال در این زندان که احتمالاً از سوی برخی مسئولان زندان حمایت می‌شوند هم این زندان را به یکی از خطرناک‌ترین زندان‌های ایران تبدیل کرده است.
شرایط زندان رجایی شهر در حالی چنین گزارش می‌شود که علی‌اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان‌ها، دوازدهم اسفند ماه سال ۹۴ و در حاشیه سی و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت که «امروز زندان‌های ایران ازنظر رعایت حقوق زندانیان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و نه تنها در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر است، بلکه در سطح دنیا نیز کم‌نظیر است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر