۱۳۹۵ اسفند ۲۶, پنجشنبه

طاهره ریاحی به بند نسوان زندان اوین منتقل شد



طاهره ریاحی، روزنامه‌نگار محبوس در زندان اوین، چندی پیش از بند ۲۰۹ به بند نسوان این زندان انتقال یافته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طاهره ریاحی که از تاریخ ۷ دی‌ماه تاکنون با اتهام «تبلیغ علیه نظام» در زندان اوین نگه‌داری می‌شود، پس از دوماه و نیم بازجویی، ۲۲ اسفندماه از بند ۲۰۹ به بند نسوان زندان اوین منتقل شده است.
طی ماه‌های گذشته اخباری مبنی بر صدمه دیدن چشم‌چپ طاهره ریاحی، روزنامه‌نگار بازداشتی منتشر شد؛ در پی رسانه‌ای شدن این خبر روابط عمومی خبرگزاری برنا روز پنج شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در اطلاعیه‌ای «آسیب چشم‌چپ طاهره ریاحی» را رد و آن را «ادعای کذب برخی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های معاند» عنوان کرد، اما یک منبع آگاه به وضعیت طاهره ریاحی گفته است: مسئولین به خانواده طاهره گفته‌اند که «خبر صدمه چشمش را جدی نگیرید. وقتی آزاد شود خودتان می‌بینید.»
پیش‌تر یک‌بار پیش‌ازاین به خانواده خانم طاهری گفته شده بود که او با قرار وثیقه آزاد خواهد شد اما مشخص نیست به چه دلیلی از آزادی او صرف‌نظر شده است. در همین باره یک منبع نزدیک به طاهره ریاحی گفته بود: «در تاریخ ششم بهمن‌ماه طی تماس تلفنی با خانواده این خبرنگار، از آنها خواسته شد تا ۳۰۰ میلیون تومان برای وثیقه او آماده کنند با این حال از آن زمان علیرغم پیگیری‌های خانواده طاهره ریاحی برای تودیع وثیقه هنوز این اتفاق نیفتاده» است و مقام‌های قضایی بازداشت موقت ایشان برای یک ماه دیگر نیز تمدید کرده‌اند.
طاهره ریاحی، روزنامه‌نگار و دبیر اجتماعی خبرگزاری برنا (خبرگزاری وابسته به دولت) سه شنبه هفتم دی‌ماه۹۵ در دفتر این خبرگزاری توسط «مأموران وزارت اطلاعات» به اتهام «تبلیغ علیه نظام» بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر