۱۳۹۶ فروردین ۷, دوشنبه

به دنبال نگارش نامه‌ای به رهبری در خصوص «تجاوز و شکنجه‌ی مسئولان»؛ افسانه بایزیدی به انفرادی منتقل شد



افسانه بایزیدی، زندانی سیاسی و فعال دانشجویی، به علت نگاشتن نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای، در خصوص «توهین، تجاوز و شکنجه‌ی بی‌رحمانه‌ی» مسئولان، ازسوی مأموران امنیتی زندان کرمان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، افسانه بایزیدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کرمان، به دنبال نگارش نامه‌ی سربسته‌ای خطاب به رهبر ایران، مورد بازجویی و ضرب و شتم مقامات زندان مرکزی کرمان قرار گرفته است و هم‌اکنون به‌صورت تنبیهی در انفرادی این زندان به سر می‌برد.
بنا به گزارش آمد نیوز؛ این زندانی سیاسی در متن نامه خود به‌صراحت از «توهین، تجاوز و شکنجه‌ی بی‌رحمانه‌ی» مسئولان زندان‌های حکومت اسلامی ایران یاد کرده و شخص رهبری را عامل و مسبب چنین رفتار و وضعیتی دانسته بود.
در بخش دیگری از نامه آمده است: «از شما به‌عنوان کسی که خود را نایب خدا معرفی نموده‌ای ۳۸ سال است ملت ایران و همه اقوام ایرانی را مثل همان تسبیحی که در دست دارید این ملت را بازیچه خود کردی و به نام همان دین دروغین و اسلامی که خودساخته‌ای ملت را شکنجه، تجاوز، زندان‌های طولانی‌مدت و یا اعدام می‌کنی.»
او در ادامه می‌نویسد: «هرگز فراموش نمی‌کنم که در زندان چه بر سر من و امثال من آمده اما روزی فرا خواهد رسید که فرزندانی از قبیل من شما و شرکای زیربط شما را در دادگاه‌های صالحه می‌بینیم به امید آن روز که اشغالگران رژیم پلید جمهوری اسلامی به سزای اعمال خود برسند»
این فعال دانشجویی اهل بوکان روز یکشنبه، ۳۱ مرداد سال گذشته، به اتهام تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و همکاری با یکی از احزاب کرد در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب مهاباد به چهار سال حبس و تبعید به زندان کرمان محکوم شد.
افسانه بایزیدی، پیش‌تر در رنج‌نامه‌ای که از زندان نوشته بود، با اشاره به رنج و مشقت‌هایش در دوران بازداشت خود نوشته بود: «من همان افسانەای هستم که در ۹۰ روز شکنجه و عذاب، در تمام مدتی که در بازداشت بودم به هر شیوه و با هر وسیلەای شکنجه‌ام دادند. نخستین روزهای بازداشتم میزان شکنجه‌ها به حدی بود که توان راه رفتن نداشتم. پاهایم و پشتم سیاه و کبود شده بود»
گفتنی است این فعال دانشجویی در روز ۱۸ شهریورماه برای گذراندن حکم چهار سال حبس خود، به زندان کرمان منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر