۱۳۹۵ اسفند ۲۶, پنجشنبه

مخالفت مسئولین قضایی با اعزام بهنام ابراهیم‌زاده به مرخصی درمانی علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی این زندانی سیاسی



بهنام ابراهیم‌زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر که از دیسک کمر و درد شدید در ستون فقرات و مهره‌های گردن رنج می‌برد، از حق درمان و مرخصی محروم مانده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین قضایی با اعزام بهنام ابراهیم‌زاده به مرخصی درمانی مخالفت کردند؛ این در حالی است که پزشکان زندان رجایی شهر تأکید کرده‌اند، این زندانی سیاسی می‌بایست سریعاً در بیمارستان تحت عمل جراحی و معالجه قرار گیرد.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: «علیرغم قول‌هایی که مسئولین به خانواده بهنام ابراهیم‌زاده جهت موافقت با مرخصی درمانی داده بودند و پس از پیگیری‌های مکرر این خانواده، درنهایت با مرخصی درمانی وی مخالفت شده است.»
این منبع در ادامه افزود: «بهنام نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی دارد و در حال حاضر فقط از قرص‌های مسکن استفاده می‌کند.»
بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری که از سال ۱۳۸۹ در بازداشت به سر می‌برد، در مردادماه سال ۱۳۹۴ علی‌رغم پایان دوران محکومیت ۵ ساله خود، در پی پرونده‌سازی جدید از سوی مسئولان به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و چهارصدوپنجاه هزار تومان جریمه محکوم شد.
اتهام او «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و همچنین «فک قرار بازداشت» و «استفاده از تجهیزات ماهواره و پاسور» عنوان شده که به دلیل فعالیت‌های او در زندان می‌باشد.
وی که سابقه چندین دستگیری دارد، آخرین بار، در بیست و دوم خردادماه سال ۱۳۸۹ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، بدون حضور وکیل، به بیست سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال کاهش یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر