۱۳۹۶ فروردین ۱۰, پنجشنبه

صدور مرخصی برای سه زندانی بند نسوان زندان اوین


Image result for ‫بند نسوان زندان اوین‬‎

روز جاری، سه زندانی سیاسی-عقیدتی بند نسوان زندان اوین به مرخصی شش روزه اعزام شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فاطمه مثنی، ستوده فاضل و مریم نقاش زرگران سه زندانی سیاسی-عقیدتی در زندان اوین، امروز پنج شنبه دهم فروردین سال ۹۶ برای مدت شش روز به مرخصی آمدند.
مریم نقاش‌زرگران، ۳۵ ساله، در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» توسط نیروی انتظامی احضار و به مدت سه روز در بازداشت موقت در بازداشتگاه پلیس امنیت مستقر در خیابان وزرا نگهداری می‌شود. وی پس از انتقال به زندان اوین به مدت ۱۹ روز مورد بازجویی قرار می‌گیرد و سپس با تودیع وثیقه آزاد می‌شود.
خانم نقاش‌زرگران در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره عیناً توسط دادگاه تجدیدنظر تائید می‌شود. وی در تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۹۲ برای اجرای حکم به بند نسوان زندان اوین منتقل می‌گردد.
ستوده فاضل، زندانی سیاسی بند نسوان اوین، در اسفندماه سال ۸۸ بازداشت و در اردیبهشت ۸۹ به قید کفالت آزاد شد.
این زندانی سیاسی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی به ۳ سال حبس محکوم و در نهم تیرماه سال جاری جهت اجرای حکم حبس بازداشت شد.
فاطمه مثنی به همراه همسرش، حسن‌صادقی، نخستین بار در ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۲ زمانی که قصد برگزاری مجلس ترحیم غلامحسین صادقی، پدر حسن‌صادقی، و از هواداران مجاهدین خلق، را داشتند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک سال بازجویی و حبس در انفرادی زندان اوین با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.
این زندانی سیاسی به اتهام محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام و اقدام علیه امنیت کشور در دادگاه انقلاب محاکمه و به ۱۵ سال حبس محکوم شد. این در حالی است که بازداشت وی صرفاً به دلیل داشتن نسبت فامیلی با اعضای مجاهدین خلق بوده است.
در تاریخ یازدهم مهرماه سال ۱۳۹۴ فاطمه مثنی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
شایان ذکر است که خانم فاطمه مثنی، متولد ۱۳۴۷، در سال ۱۳۶۰ در حالیکه ۱۳ سال داشته، به همراه مادر و خواهرانش بازداشت و مدت ۳ سال را در زندان گذرانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر