۱۳۹۵ اسفند ۲۳, دوشنبه

آرش صادقی در بند دو-الف زیر شکنجه به سر میبرد



در چند روز گذشته ضابطین سپاه پاسداران با انتقال آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به بند دو-الف، بارها او را بازجویی  و شکنجه روحی کرده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین و ضابطین سپاه، در حالی آرش صادقی را از بند ۳۵۰ زندان اوین به بند دو-الف منتقل کرده اند که به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذای طولانی‌مدت، و بیماری های متعدد خطر مرگ این زندانی سیاسی را تهدید می‌کند. وی در حال حاضر در شرایط سخت جسمانی زیر بازجویی به سر میبرد.
پیشنر نیز سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای ممانعت سپاه پاسداران از دسترسی فوری آرش صادقی، زندانی سیاسی، به خدمات پزشکی را «مصداق شکنجه» خواند بود.
لازم به یادآوری است که در هفته‌های گذشته مسئولین زندان اوین جهت اعمال فشار بیشتر بر آرش صادقی، این زندانی سیاسی را بارها در بند دو الف زندان اوین مورد بازجویی قرار داده و پس از بازجویی، او را به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل کرده‌اند.
مقامات قضایی پیش‌تر، پس از ۷۲ روز اعتصاب غذای آرش صادقی و فشارهای بین‌المللی اعلام کردند  که همسرش، گلرخ ایرایی، آزاد و خود او برای درمان به بیمارستان منتقل خواهد شد؛ بااین‌حال، علاوه بر عملی نشدن وعده درمان این زندانی سیاسی، همسر وی پس از ۱۹۹۹ روز آزادی موقت، روز  یکشنبه سوم بهمن‌ماه از سوی مأموران سپاه ثارالله مجدداً بازداشت شد.
آرش صادقی در نامه‌ای که پیش‌تر از سوی تارنگار حقوق بشر در ایران منتشر شد، به‌تفصیل درباره دلایل اعتصاب غذای خود توضیح داده و با انتشار یادداشتی به نقض قانون مکرر در روند پرونده همسرش اشاره کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر