۱۳۹۵ اسفند ۳۰, دوشنبه

همسر بهنام ابراهیم‌ زاده: اگر تا پایان فروردین‌ ماه مسئولین برای درمان همسرم اقدامی نکنند ، دست به اعتصاب غذا خواهد زد



چندی پیش با درخواست مرخصی بهنام ابراهیم‌زاده، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج، مخالفت شد؛ این مخالفت در حالی صورت گرفت که پزشک قانونی زندان وضعیت وخیم بهنام را تأیید کرده و خواستار اعزام وی به مراکز درمانی در خارج از زندان شده بود.
زبیده حاجی‌زاده، همسر بهنام ابراهیم‌زاده، در مصاحبه با تارنگار حقوق بشر در ایران به شرح دلایل مخالفت دادستانی با مرخصی درمانی همسرش پرداخته و می‌گوید در صورت تداوم این مخالفت‌ها، این زندانی سیاسی در زندان دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد زد.
متن کامل گفت‌وگوی زبیده حاجی‌زاده با تارنگار حقوق بشر در ایران در پی می‌آید:
خانم حاجی‌زاده لطفاً وضعیت فعلی همسرتان را در زندان رجایی شهر شرح دهید.
بهنام در حال حاضر در زندان رجایی شهر بند ده سالن سی ویک، بین زندانیانی با جرائم خطرناک، محکومیت هفت سال و ده ماهه خود را سپری می‌کند. وضعیت سلامت ایشان مساعد نیست و نیاز به رسیدگی پزشکی دارد. بهنام از ناراحتی‌های آرتروز گردن، دیسک کمر و کلیه رنج می‌برد و متأسفانه دستگاه قضایی با مرخصی درمانی و مرخصی ایام عید بهنام مخالفت کرده است.
دلیل مخالفت دستگاه قضایی چیست و تاکنون چه اقداماتی جهت بهبود وضعیت آقای ابراهیم‌زاده انجام شده است؟
به‌جز چند آزمایش ام آر آی و عکس و کلونوسکوپی، هیچ اقدام درمانی و رسیدگی اساسی برای بهنام انجام نداده‌اند؛ این در حالی است که حتی پزشک قانونی زندان وضعیت وخیم بهنام را تأیید کرده؛ مخالفت دستگاه قضایی برای این است که بهنام در داخل زندان حتی از فعالیت مدنی خود دست نکشیده است. بهنام صرفاً به خاطر فعالیت حقوق بشری و صرفاً به خاطر دفاع از کودکان و کارگران و انتقاد از حاکمیت حکم گرفته و وضعیت نامساعد جسمانی او به خاطر ماه‌ها انفرادی و بازجویی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات است، پس مسئولین باید این را بدانند، نه تنها بهنام، حتی ما خانواده‌ی او هم تا زمانی که بهنام در زندان باشد سکوت نخواهیم کرد.
پاسخ دادستان در آخرین مراجعه‌ی شما برای درخواست مرخصی چه بوده است؟
من به همراه تعدادی از دوستان در دو ماه پایانی سال هرچند روز برای پیگیری وضعیت بهنام برای دریافت مرخصی به دادستانی رفته‌ایم. دادیار ناظر بر زندان، حاج مرادی یک بار رسانه‌ای شدن مطالب و بیانیه‌های بهنام از داخل زندان را بهانه کردند و گفتند بهنام یک بار مرخصی گرفته و دیگر مرخصی بهش تعلق نمی‌گیرد؛ این در حالی است که بهنام آخرین بار در شهریورماه ۹۵ تنها برای مدت چند روز به مرخصی اعزام شده بود. در آخرین مورد دادیار حاج مرادی به من وعده داد که بهنام عید نوروز به مرخصی می‌آید اما هم چنان‌که می‌بینید سال ۹۵ هم تمام شد و دستگاه قضایی نه او را به بیمارستان اعزام کرد و نه با مرخصی درمانی‌اش موافقت کرد. بهنام گفته است که اگر تا پایان فروردین‌ماه اقدامی برای درمانش انجام نشود، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
همان‌طور که اشاره کردید قرار است آقای ابراهیم‌زاده در آینده‌ای نزدیک اقدام به اعتصاب غذا بکند؛ به نظر شما این اعتصاب غذا چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد؟
درخواست بهنام رسیدگی فوری پزشکی، آزادی بی‌قید و شرط تا زمان رسیدگی به اعاده دادرسی و برداشتن اتهامات امنیتی بر روی پرونده فعالین کارگری است و در اعتراض به نبود عدالت قضایی اقدام به اعتصاب غذا خواهند کرد؛ وعده‌های دستگاه قضایی نمی‌توانند مانع اعتصاب غذای وی شوند. ما به‌شدت نگران او هستیم، اما بهنام تصمیم خودش را گرفته و آن را عملی خواهد کرد. امیدواریم مسئولان به خودشان بیایند.
سخن آخر….
اتهام‌های وارده به بهنام صرفاً به خاطر فعالیت حقوق بشری و صرفاً به خاطر دفاع از کودکان و کارگران و انتقاد از حاکمیت است و محکومیت هیچ توجیه عقلانی و منطقی ندارد؛ مطمعنا این اقدامات ناعادلانه در عزم و اراده راسخ بهنام ذره‌ای تردید ایجاد نخواهد کرد. امیدوارم فعالین و نهادهای حقوق بشری بهنام را به فراموشی نسپارند و صدای او باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر