۱۳۹۵ اسفند ۲۶, پنجشنبه

مرگ دستکم چهار کارگر در محیط کار طی روزهای اخیر



طی روزهای گذشته دستکم چهار کارگر به دلیل فقدان ایمنی محیط کار جان خود را از دست دادند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از میزان، معاون عملیات اورژانس تهران گفت: “براثر ریزش آوار در احمد آباد مستوفی یک کارگر ۲۰ ساله جان باخت”.
اسماعیل فراهانی اظهار داشت: “ساعت ۱۶:۱۰ عصر روز چهارشنبه حادثه ریزش آوار در منطقه گلزار حسن آباد احمد آباد مستوفی به اورژانس تهران اعلام شد”.
وی ادامه داد: “در بررسی ها مشخص شد یک کارگر ۲۰ ساله افغان زیر آوار گرفتار شده است”.
با خارج کردن این فرد از زیر آوار مشخص شد کارگر ۲۰ ساله جانش را از دست داده است.
از سویی دیگر، افسر آماده منطقه ۸ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان گفت که چاهکن ۵۳ ساله ای در حادثه سقوط به چاه ۲۵ متری در داخل ساختمان قدیمی در خیابان ۱۷ شهریور جان خود را از دست داد.
پس از اینکه فرزند این کارگر مقنی با سامانه ۱۲۵ تماس گرفت و از سقوط پدرش در چاه گزارش داد، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت ۱۷:۰۴ عصر روز سه شنبه آتش نشانان ایستگاه ۱۱۳ به همراه گروه امداد و نجات ۲ این سازمان را به خیابان ۱۷ شهریور، خیابان منصور شرقی روانه کرد.
حسین کوکبی افسر آماده منطقه ۸ عملیات سازمان آتش نشانی تهران که به اتفاق نیروهای تحت امرش در محل حادثه حضور یافته بود، دراین باره گفت: “محل حادثه ساختمان قدیمی دو طبقه کوچک به مساحت ۵۰ مترمربع بود که در قسمت پذیرایی طبقه اول آن چاهی به عمق ۲۵ متر حفر شده بود و به دلیل نامعلومی کارگر چاهکن ۵۳ ساله ای بنام نصراله–الف به درون آن سقوط کرده بود”.
وی افزود: “نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از ایمن سازی محل، سه پایه چاه را بر روی دهانه آن برپا کردند که یکی از نجات گران با استفاده از تجهیزات لازم و رعایت نکات ایمنی وارد چاه شد و پس از رسیدن به مصدوم و تثبیت کردن وی، با استفاده از تجهیزات مربوطه این مقنی را به بالای چاه و سطح زمان منتقل کرد”.
این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: “عوامل اورژانس بلافاصله معاینات اولیه بر روی این کارگر چاه کن را انجام دادند که متاسفانه مرگ وی بر اثر شدت جراحات وارده از سوی تیم پزشکی تایید شد”.
کوکبی با اشاره به این که علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است، تاکید کرد: “آتش نشانان و نجاتگران این سازمان پس از ایمن کردن کامل محل و پوشاندن دهانه چاه و نیز دادن تذکرات ایمنی لازم به حاضرین، پیکر بی جان این کارگر را جهت بررسی علت مرگ در پزشکی قانونی تحویل عوامل انتظامی دادند”.
همچنین مدیرعامل آتش نشانی اسلامشهر در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما از جان باختن دو کارگر جوان در آتش سوزی کارگاه مبل سازی خبر داد.
حیدرابراهیمی گفت: “آتش سوزی در یک سوله قدیمی مرغداری که از آن به عنوان کارگاه استفاده می شد به وقوع پیوست”.
وی افزود: “سازمان آتش نشانی اسلامشهر پیشتر درباره خطرات این محل هشدار داده بود”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر