۱۳۹۵ اسفند ۲۶, پنجشنبه

انتقال معصومه ضیاء به بند نسوان اوین؛ ممانعت از آزادی پیش از تعطیلات نوروز علیرغم صدور قرار کفالت و وثیقه



معصومه ضیاء، فعال عرفان حلقه، پس از نزدیک به دوماه و نیم بازداشت و بازجویی در انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین، طی روزهای اخیر به بند نسوان این زندان انتقال یافته و علیرغم صدور قرار کفالت و وثیقه تاکنون از آزادی وی ممانعت به عمل آمده است.
یک منبع مطلع از وضعیت معصومه ضیاء به خبرنگار تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: “به خانواده خانم ضیا ابلاغ‌شده بود که با تهیه فیش حقوقی، مقدمات لازم برای آزادی او را فراهم کنند اما پس از مراجعه مادر وی به دادسرا در روز سه شنبه ۲۴ اسفندماه، دادستان تهران، جعفری دولت‌آبادی از پذیرش قرار کفالت خودداری کرده و دستور صدور قرار وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی را داده است.”
این منبع آگاه افزود: “مادر این فعال عرفان حلقه روز گذشته نیز با وثیقه به دادسرا مراجعه کرده اما به دلیل اینکه بازپرس پرونده به مرخصی رفته، از پذیرش این وثیقه امتناع شده و مسئولین اعلام کرده‌اند که معصومه تا پایان تعطیلات در بازداشت می‌ماند.”
منبع مطلع در پایان مصاحبه با تارنگار حقوق بشر در ایران از انتقال معصومه ضیا به بند نسوان زندان اوین خبر داد و افزود که وی طی یک هفته اخیر امکان تماس با خانواده خود را نداشته است.
گفتنی است که قرار بازداشت این فعال عرفان حلقه در دی‌ماه برای مدت یک ماه صادر و در بهمن‌ماه سال جاری برای یک ماه دیگر تمدید گشت.
روز جمعه ۱۷ دی‌ماه، معصومه ضیاء، از فعالان عرفان حلقه، هنگام بازگشت از سفر خارج کشور در فرودگاه توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت شد.
معصومه ضیاء که پیش‌ازاین در جریان تجمع هوادارن گروه عرفان حلقه در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بود، در دادگاهی که در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه سال گذشته به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد، به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی، به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد؛ این حکم عیناً در دادگاه جدید نظر تأیید گشت.
معصومه ضیاء پیش‌تر نیز در ارتباط با شرکت در تجمع اعتراض‌آمیز زنان باهدف تغییر در قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان، در میدان هفت تیر در تاریخ ۲۲ خرداد سال ۸۵ بازداشت و سپس به یک سال زندان تعلیقی محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر