۱۳۹۶ فروردین ۷, دوشنبه

ششمین نوروز عبدالفتاح سلطانی در اوین و محرومیت از حق مرخصی



عبدالفتاح سلطانی، وکیل محبوس در زندان اوین، برای ششمین سال متوالی، محروم از حق مرخصی، در زندان اوین به سر می‌برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عبدالفتاح سلطانی که از تاریخ نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در حبس به سر می‌برد، پس از گذشت شش سال همچنان به دلیل مخالفت دستگاه قضایی از حق مرخصی نوروزی محروم است.
معصومه دهقان، همسر این وکیل زندانی در دل نوشته‌ای در فیس‌بوک خود اعلام کرد: «۶ سال گذشت و در کنار سفره‌ی ۷ سین خانه امان همسرم غایب است! جای وکیل دادگستری است نه زندان»
گفتنی است، از اردیبهشت‌ماه تاکنون به درخواست‌های خانواده جهت مرخصی جواب رد داده می‌شود. این اعمال غیرقانونی مانند منع مرخصی و منع آزادی مشروط به‌احتمال قریب‌به‌یقین از طرف ضابطین پرونده سلطانی اعمال می‌گردد.
عبدالفتاح سلطانی در تاریخ نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت و تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ روز در زندان به سر برده است.
این وکیل دادگستری در دادگاه بدوی به ۱۸ سال زندان و بیست سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر، به ۱۳ سال زندان کاهش یافت. درنهایت، حکم آقای سلطانی در پی اعمال ماده ۱۳۴، به ده سال زندان و دو سال محرومیت از وکالت.
مشارکت در تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر و مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش، ازجمله اتهام‌های آقای سلطانی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر